Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Odnowa pojazdów ratowniczych Rosji

Marynarka wojenna, 20 października 2020

Rosja buduje nowej generacji głębokowodne specjalistyczne pojazdy podwodne, specjalnie zaprojektowane do ewakuacji załóg zatopionych okrętów podwodnych – oznajmił dowódca rosyjskiej floty admirał Nikołaj Jewmienow. Jest to efekt tragedii marynarzy zatopionego w sierpniu 2000 okrętu podwodnego Kursk i nieudanych prób przyjścia z pomocą ocalałym.

Oddany w połowie października rosyjskiej flocie wyremontowany i zmodernizowany AS-28 typu Priz

Okazją do złożenia tej deklaracji przez Jewmienowa było oddanie w połowie października 2020 do dyspozycji rosyjskiej marynarce wojennej (po próbach morskich i wojskowych) kolejnego wyremontowanego i zmodernizowanego głębokowodnego pojazdu ratunkowego AS-28 typu Priz. Ceremonia miała miejsce na terenie stoczni specjalnej spółki akcyjnej Kanonierskij Sudostroitielnyj Zawod (jej tradycje sięgają 1883) w Petersburgu. Odnowiony AS-28 zostanie przekazany do dyspozycji jednostki ratownictwa okrętów podwodnych Floty Czarnomorskiej.Najnowszy rosyjski głębokowodny pojazd ratowniczy – AS-40 typu Biestier-1 (projektu 182271)

 

Najnowszy ratowniczy pojazd głębokowodny floty rosyjskiej – AS-40 (projektu 182271 Biestier-1) został zbudowany w stoczni Admiralskije Wierfy i oddany do dyspozycji marynarki 3 listopada 2015. Dysponuje on automatycznym systemem dokowania do włazu zatopionego okrętu podwodnego niemal w każdym jego położeniu, aby podjąć załogę. A było to kluczowym elementem trudności i tragicznego niepowodzenia operacji ewakuacji rosyjskich marynarzy zamkniętych w ocalałej po wybuchu rufowej części zatopionego Kurska.    

Próby Biestiera-1 na wodach Bałtyku – 2015

Takie same urządzenia ułatwiające dokowanie otrzymują remontowane obecnie i modernizowane starszej generacji rosyjskie głębokowodne pojazdy ratownicze typu Priz (mogą się zanurzać do 1000 m) i Biestier (zanurzenie do 700-800 m). Najnowszy program ich odnowienia i projektowania nowych systemów ratowniczych rosyjska flota uruchomiła w 2019. Przewidziany jest na 10 najbliższych lat.

Petersburski Kanonierskij Zawod zajmuje się remontami i modernizacją głębokowodnych pojazdów ratowniczych floty rosyjskiej od 2008. Na początku spółka zajmowała się głównie Prizami (projektu 1855). W 2010 oddano Flocie Bałtyckiej AS-26, w 2014 – Flocie Oceanu Spokojnego – AS-30, a w 2016 – Flocie Północnej – AS-34. Prócz tego wyremontowano okręty pomocnicze – ratunkowe, przenoszące pojazdy głębokowodne i przeznaczone do zabezpieczania ich operacji – w 2014 jednostkę Sajany, a w 2016 – SS-750 (dawny KIŁ-141)   

7 listopada 2017 do remontu w Kanonierskim Zawodie przyjęto do modernizacji pierwszy ratowniczy pojazd podwodny typu Biestier – AS-36 (projektu 18270). Jest to konstrukcje korzeniami sięgająca lat 1980. Budowę pierwszego aparatu serii AS-36 uruchomiono w stoczni Krasnoje Sormowo w 1989, oddano zaś do użytku w 1996. Gruntowna modernizacja i przebudowa pierwszego starszego Biestiera (otrzyma te same systemy automatycznego, podwodnego dokowania, hydrolokacji, hydroakustyki i obserwacji telewizyjnej co najnowsze serii AS-40) przewidywana jest do 2021. AS-36 przeznaczony będzie dla Floty Północnej. Zmodernizowany AS-36 będzie zdolny ewakuować jednocześnie 22 marynarzy z pokładu zatopionego okrętu podwodnego z głębokości do 800 m. Lub służyć jako podwodna baza ratownicza dla płetwonurków do głębokości 60 m. Pojazd po modernizacji przejść ma próby bardzo głębokiego zanurzenia w akwenie Morza Bałtyckiego, a potem na poligonie w akwenie Morza Barentsa.

Listopad 2017. Petersburg – tytanowy starszej generacji Biestier (projektu 18270) z lat 1980. wędruje do hali remontowej. Ma być gotowy do służby w 2021 / Zdjęcia: Kanonierskij Zawod

Według informacji służby prasowej floty rosyjskiej – dysponuje ona już 6 odnowionymi głębokowodnymi pojazdami podwodnymi. Kanonierskij Zawod podaje, że przy odmładzaniu pojazdów typy Priz z kadłubami z tytanu zdobyto konieczne doświadczenie, które zostało wykorzystane przy pracach ze starszym Biestierem


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.