Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zwolnienia w Cathay Pacific

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 20 października 2020

Według South China Morning Post, Cathay Pacific Airways z Hongkongu zamierzają zwolnić około 6000 pracowników. To aż 18% zatrudnionych. Plan redukcji ma zostać ogłoszony jutro. SCMP dodaje, że pierwotnie zwolnienia miały objąć 8 tys. zatrudnionych, ale będą mniejsze dzięki pomocy władz Hongkongu. Największe redukcje mają dotyczyć zależnych Cathay Dragon, które prawdopodobnie zostaną ostatecznie włączone do Cathay Pacific.

Większość swych samolotów, które nie są dziś potrzebne do obsługi przewozów, Cathay Pacific pozostawiły na rodzimym lotnisku w Hongkongu. Jednak 40% linie przebazowały do mniej wilgotnych miejsc, by uniknąć problemów przy powrocie do lotów na poziomie zbliżonym do tego sprzed pandemii / Zdjęcie: bp

Cathay Pacific ogłosiły w czerwcu 2020, że dokonują przeglądu strategii w świetle ograniczenia lotów wynikającego z medialnej paniki związanej z SARS-CoV-2. Linie zapowiedziały wówczas, że trudne decyzje zostaną ogłoszone w czwartym kwartale. Z kolei w bieżącym miesiącu władze Hongkongu ogłosiły wygenerowanie pakietu ratunkowego dla linii lotniczych wartego równowartość 5 mld USD. Tymczasem Cathay Pacific tracą miesięcznie ok. 1,5-2 mld HKD (190-240 mln USD).

We wrześniu władze Cathay Pacific ogłosiły, że nie będą ubiegać się o dalsze dotacje rządowe. Zapowiedziały wówczas redukcję zatrudnienia w Cathay Pacific i Cathay Dragon. Postanowiły jednak chronić miejsca pracy w tanim przewoźniku – HK Express. Strategia przedsiębiorstwa wynika z tego, że połączenia regionalne ucierpiały z powodu SARS-CoV-2 znacznie mniej niż linie wyspecjalizowane w przewozach dalekodystansowych. Liczba pasażerów Cathay Pacific we wrześniu spadła aż o 98,1% w porównaniu z 2019. Mniejszy spadek – tylko o 36,6%, dotyczył przewozów towarowych.

W regionie Azji i Pacyfiku zatrudnienie redukują nie tylko linie z Hongkongu. Singapore Airlines ogłosiły plany zwolnień około 20% pracowników, a australijskie Qantas Airways zapowiedziały, że zmniejszą zatrudnienie o prawie 30%.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.