Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

W Indonezji zaginął Twin Otter

02 sierpnia 2009

Należący do linii lotniczych Merpati Nusantara samolot Twin Otter z 16 osobami na pokładzie zniknął z radarów nad wschodnią Indonezją. Najprawdopodobniej doszło do katastrofy.

DHC-6 Twin Otter leciał na wysokości ok. 3 km z lotniska Sentani w Jayapura do Oksibil w prowincji Papua w zachodniej części wyspy Nowa Gwinea. Wystartował (lot MNA 9760D) o 10:15 czasu lokalnego. W Oksibil powinien wylądować około 50 minut później. Kontakt z samolotem utracono o 10:28.

Przedstawiciele linii poinformowali o zaginięciu, gdy przez ponad cztery godziny nie było żadnych sygnałów z samolotu. Tymczasem miał on paliwo na 3,5 godziny lotu. Na pokładzie samolotu było troje członków załogi i 13 pasażerów, w tym dwoje dzieci.

Władze i wojsko wszczęły akcję ratunkową, którą utrudniają złe warunki atmosferyczne (patrz zdjęcie w podczerwieni z satelity NASA). Mimo to w poszukiwaniach z powietrza uczestniczy 5 samolotów i 2 śmigłowce. Teren, na którym zaginął samolot, jest górzysty i pokryty dżunglą.

Rozbity samolot to de Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter nr rej. PK-NVC, nr ser. 626. Pierwszy lot wykonał w 1979. Pierwszy pilot samolotu miał wylatane 6000 godzin, drugi ok. 3 tysięcy.

Merpati Nusantara to dość duże lokalne linie lotnicze. Dysponują kilkunastoma samolotami (m.in. Boeing 737-200, -300, -400, Fokker 100 i Xian Ma60) i obsługują 35 tras.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.