Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

116. A380 dla Emirates

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 grudnia 2020

Linie Emirates powitały swojego 116. Airbusa A380, noszącego znaki rejestracyjne A6-EVL. To pierwszy z trzech samolotów tego typu, jakie mają dołączyć floty przewoźnika w grudniu br.

116. A380 dla Emirates przybył do Dubaju 5 grudnia i napędzany był mieszanką klasycznej nafty i zrównoważonego paliwa lotniczego / Zdjęcie: Emirates

Emirates mają otrzymać do końca 2020 jeszcze dwa A380, a jeden z nich będzie wyposażony w fotele klasy ekonomicznej premium. Airbusy A380 to wielki sukces Emirates, co znajduje odzwierciedlenie w dużym zainteresowaniu pasażerów lotami tym samolotem. A380 pomógł nam efektywnie zaspokoić zapotrzebowanie na lotniskach z ograniczoną liczbą slotów, a także na popularnych trasach, wspierając nasze operacje także w ramach lotów długodystansowych. Co ważne, dzięki przestrzeni i technologii zastosowanej w tym samolocie mogliśmy wprowadzić na pokładzie nowe koncepcje, które zmieniły latanie na lepsze. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie naszych niepowtarzalnych rozwiązań w klasie ekonomicznej premium, która zadebiutuje na A380 w nadchodzących miesiącach. Będziemy nadal inwestować w nasz światowej klasy produkt A380, pozostanie on naszym okrętem flagowym przez następną dekadę. Będziemy operować Airbusami na większej liczbie tras odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na podróże – powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates.

Obecnie Airbusy A380 Emirates latają do Kairu, Ammanu, Paryża, Londynu, Kantonu, Manchesteru i Moskwy, a ostatnio zwiększono liczbę lotów A380 do 4 dziennie na londyńskim Heathrow. Z kolei do Moskwy A380 latają codziennie. A380 może być używany także jako mini-frachtowiec, w wybranych operacjach czarterowych służąc do przewozu pilnie potrzebnych ładunków.

Najnowszy A380 Emirates przybył do Dubaju 5 grudnia i napędzany był mieszanką klasycznej nafty i zrównoważonego paliwa lotniczego, ktore zostało wyprodukowane ze zużytego oleju jadalnego w Finlandii.– to pierwszy przypadek, gdy wykorzystano paliwo ze zrównoważonych źródeł do napędzania A380.

Zrównoważony rozwój pozostaje dla Emirates ważną kwestią. Bardzo uważnie przyglądamy się rozwojowi zrównoważonego paliwa lotniczego i czekamy na czas, kiedy będzie można je produkować na dużą skalę i w konkurencyjnych cenach. Nasz ostatni lot dostawczy A380 był częściowo napędzany paliwem lotniczym zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju, co jest pozytywnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji – skomentował Tim Clark.

Emirates nadal wspierają inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju branży biopaliw i ich rozpowszechnienia. Linie są częścią Komitetu Sterującego koalicji Clean Skies for Tomorrow, powołanej przez Światowe Forum Ekonomiczne w celu promowania rozwoju biopaliw lotniczych. Jedna trzecia załogowych autobusów Emirates w Dubaju jest obecnie zasilana biopaliwami, a jeden z głównych przewoźników autobusowych Emirates, Al Wegdaniyah, korzysta z biopaliwa dostarczanego przez Neutral Fuels (Emirates otwierają poczekalnie, 2020-11-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.