Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Boeinga 737 w Indonezji

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2021

Dziś, 8 stycznia 2020 o 14:36 z Jakarta-Soekarno-Hatta International Airport wystartował samolot pasażerski Boeing 737 linii Sriwijaya Air (lot SJ182). Na jego pokładzie znajdowało się 56 pasażerów (w tym 7 dzieci i 3 niemowlęta) oraz 6-osobowa załoga. Mieli lecieć na lotnisko Pontianak-Supadio na Borneo, gdzie powinni wylądować o 15:15.

Fragment wyłowionych z Morza Jawajskiego szczątków samolotu pasażerskiego Boeing 737, który rozbił się krótko po starcie z lotniska w Dżakarcie. Według niektórych źródeł, części wraku znaleziono na małej bezludnej wyspie u wybrzeża Jawy / Zdjęcie: Twitter – Indonesia Ministry of Transport

4 minuty po starcie (7:40 UTC), gdy samolot znalazł się na wysokości ok. 4,5 km, kontrola lotu utraciła z nim łączność. Z zapisów radarów wynika, że Boeing zaczął gwałtownie opadać. Samolot znajdował się wówczas nad Morzem Jawajskim, na północ od miejsca startu. Opadanie trwało niewiele ponad minutę.

Wkrótce po utracie łączności rozpoczęto akcję poszukiwawczo-ratowniczą. Doprowadziła ona do odnalezienia szczątków samolotu i jego ładunku. Okazało się, że wszyscy lecący samolotem zginęli.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Śledczy nie wykluczają zamachu terrorystycznego.

Rozbity samolot to Boeing 737-524 (WL), zn. rej. PK-CLC, nr ser. 27323/2616. Został oblatany w maju 1994. Jego operatorem były linie Sriwijaya Air.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.