Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bułgaria potrzebuje pilotów wojskowych

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 10 stycznia 2021

Bułgarski minister obrony Krasimir Karakaczanow w rozporządzeniu OH-7 z 5 stycznia 2021 ogłosił, iż w bieżącym roku przyjęta zostanie rekordowa liczba kandydatów na pilotów wojskowych. Ma ich być 25. Kandydaci mają przystąpić do studiów w akademii wojsk lotniczych – VVVU Gieorgij Bienkowskij w Dołnoj Mitropoliji, znajdującej się na północy kraju w prowincji Plewen.

Bułgarscy kandydaci na pilotów wojskowych szkolą się od 2004 w kabinach szwajcarskich Pilatusów PC-9M w 12. Bazie Lotnictwa Szkolnego w VVVU Gieorgij Bienkowskij w Dołnoj Mitropoliji

W sumie bułgarska akademia lotnicza na studia w 2021 ma przyjąć 54 osoby. 7 miejsc zarezerwowanych jest dla studentów specjalności – kontroler ruchu lotniczego, 6 dla specjalistów obsługi płatowców i silników lotniczych i po 6 dla specjalistów obsługi awioniki lotniczej i systemów łączności. 5 studentów zdobywać ma wiedzę w specjalności – bezpieczeństwo i zarządzanie lotniskami i 5 dalszych  na kierunku – automatyczne, elektroniczne systemy lotnicze. Od dawna jednak nie było tak wielu miejsc na kierunku pilotażowym. Przy czym 3 z 25 studentów – przyszłych oficerów pilotów ma się kształcić z myślą o lotnictwie resortu spraw wewnętrznych, w którym potrzeba lotników do załóg śmigłowców straży granicznej.

Na kandydatów na oficerów-pilotów zgłaszać się mogą osoby z określonym wzrostem i masą ciała, nie cierpiące na choroby psychiczne, nie starsze niż 31 lat, niekarane, z jedynym obywatelstwem bułgarskim i legitymujące się co najmniej średnim wykształceniem.

W okresie 3 lat szkolenia kandydaci na bułgarskich pilotów muszą wylatać na PC-9M minimum 55 h / Zdjęcia: MO Bułgarii

Prasa bułgarska w swoich analizach rozporządzenia ministra Karakaczanowa przyjmuje za pewnik, iż sofijski resort obrony od kilku już lat ma problemy z obsadzeniem wielu stanowisk w różnych jednostkach lotniczych, a obecnie przed przystąpieniem do szkolenia w USA grupy wybranych pilotów, przygotowujących się do treningu na F-16, będzie to miało szczególne znaczenie. Inną kwestią jest spadek zainteresowania młodzieży bułgarskiej karierą pilota wojskowego. Media sofijskie przypominają, że w 2018 nie można było za pierwszym razem obsadzić 13 przygotowanych miejsc na specjalności pilotażowej w VVVU Gieorgij Bienkowskij w Dołnoj Mitropoliji. Musiano się posłużyć dodatkowym naborem, za pomocą którego ostatecznie znaleziono kandydatów. W 2020 zaoferowano kandydatom 16 miejsc na pierwszym roku, ale finalnie liczbę studentów specjalności pilotażowej zredukowano do 10.

Bułgarscy dziennikarze zastanawiają się, czy w 2021 VVVU Gieorgij Bienkowskij nie obniży kryteriów doboru studentów, tak, aby deklarowane przez ministerstwo 25 miejsc pierwszego roku specjalności pilotażowej zostało ostatecznie obsadzonych. Po raz ostatni tak wielu kandydatów przyjęto do bułgarskiej akademii lotniczej w latach 90. ubiegłego wieku.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.