Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serbia rozpoczyna produkcję NTV i M-20

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 13 stycznia 2021

Dyrektor serbskich zakładów motoryzacyjnych Zastava TERVO (TERenska VOzila – pojazdy terenowe) Zoran Adżić poinformował w wywiadzie dla belgradzkiej agencji prasowej Beta, że jego przedsiębiorstwo uruchamia w 2021 wielkoseryjną produkcję wielofunkcyjnych samochodów terenowych Zastava NTV (Novo Terensko Vozilo) 4x4.

Zastava NTV 4x4 podczas prób terenowych / Zdjęcie: MO RS

Ruszyć też ma – zgodnie z wcześniejszymi ministerialnymi zapowiedziami – fabrykacja pierwszej serii 6-kołowych opancerzonych i minoodpornych wozów M-20 klasy MRAP, które mają zostać przetestowane i dostarczone do jednostek wojskowych Serbii w 2021 (siły zbroje Belgradu potrzebują 224 takich pojazdów). Są one przeznaczone do zapewnienia bezpiecznego transportu żołnierzy i ich wsparcia w terenie zurbanizowanym.  

NTV mogą przewozić żołnierzy lub ładunki o masie 1,4 t, napędzane są 170-konnymi turbodieslami Cummins, spalającymi od 15 do 22 l na 100 km, w zależności od terenu i przewożonego łaudnku. Szybkość maksymalna na szosie to 100 km/h.

Nie ma wątpliwości, że Serbia będzie je eksportowała, proponując NTV i M-20 siłom zbrojnym swoich stałych klientów. Adżić wymienił w tym kontekście państwa Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki, zaznaczając przy tym, że zainteresowani pojazdami są także potencjalni odbiorcy cywilni. Jak zwykle i w tym przypadku ogromną rolę odegrać powinien stały schemat eksportowy serbskiej zbrojeniówki – przyzwoita jakość za bardzo umiarkowaną cenę.

Uruchomienie seryjnej produkcji dwóch typów wozów w Zastava TERVO w Kragujevacu pozwoli zwiększyć zatrudnienie w zakładach o dodatkowych 50 specjalistów obróbki metali i mechaników i pracowników malarni – oświadczył Adżić. Obecnie fabryka ma 100 bezpośrednich pracowników linii wytwórczych. Spółka państwowa Zastava TERVO została utworzona 1 września 2017. Jej pierwszymi pracownikami byli robotnicy Zastava Trucks – fabryki ciężarówek (MRAPy, karabinki i amunicja dla Serbii w 2021, 2020-12-31).

Na podstawie informacji Igora Bożinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.