Zajmująca się mobilnością lotniczą w miastach (UAM, Urban air mobility) Joby Aviation ogłosiła, że wyposaży swoje elektryczne samoloty pionowego startu i lądowania (eVTOL) w zintegrowany system nawigacyjny Garmin G3000. Przedstawiciele Garmin poinformowali zaś, że dostosują system do specyficznych wymagań nowego rodzaju transportu. Garmin zapewni też jego systematyczne aktualizacje wraz z rozwojem UAM.
Joby Aviation planuje, że jej samoloty rozpoczną działalność komercyjną w 2024. Wcześniej mają uzyskać certyfikat dla eVTOL wydany przez FAA według wymagań Part 23 uzupełnionych o specjalny dokument G1 określający warunki dla unikatowych statków powietrznych. Ma on zostać opublikowany w ciągu najbliższych miesięcy.
Zaprojektowany przez Joby Aviation eVTOL, na razie bez nazwy, ma pomieścić pilota i 4 pasażerów. Jego prototyp wykonał ponad tysiąc lotów testowych. Zasięg pionowzlotu ma wynosić ponad 240 km, a jego prędkość maksymalna ma przekraczać 320 km/h.