Francuska grupa CNIM ujawniła projekt nowego mostu pontonowego PFM (Pont Flottant Motorisé). Produkt trafi do oferty jeszcze w pierwszym półroczu br.
Nowy system przeprawowy ma się charakteryzować większymi możliwościami w porównaniu do dotychczasowych rozwiązań. PFM to most pontonowy o nośności MLC 90 dla pojazdów gąsienicowych i MLC 100 dla pojazdów kołowych. Będzie umożliwiał pokonywanie przeszkód wodnych wszystkim obecnym i przyszłym pojazdom wojskowym, w tym najcięższym czołgom podstawowym, tj. M1A2 SEPv3 Abrams, Leopard 2A7, Challenger 2, Leclerc, czy nowo opracowywany MGCS (Nowa wieża Rheinmetalla, 2020-08-04).
PFM będzie mógł być stosowany w dwóch konfiguracjach: jako most lub prom. Moduły PFM będą dostępne w dwóch wariantach o długości 6,75 m i 10 m. Mogą być umieszczane na dowolnej ciężarówce 8x8 znajdującej się w siłach zbrojnych. Do PFM będą stosowane dwa typy ramp – taktyczna i modułowa.