Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa indyjskiego MiG-21

Lotnictwo wojskowe, 10 września 2009

W indyjskiej prowincji Pendżab rozbił się myśliwiec MiG-21. Jego pilot zginął.

Samolot wystartował ok. 14:00 z bazy Bhatinda do rutynowego lotu treningowego. Wkrótce po starcie jego silnik stracił ciąg. MiG-21 rozbił się w pobliżu miejscowości Bhaliana, niedaleko drogi z Muksdar do Bahindy. W katastrofie zginął pilot, por. Manu Akhori, który nie zdołał się katapultować.

Dzisiejsza katastrofa jest już siódma w bieżącym roku w indyjskim lotnictwie wojskowym. Dotąd rozbiły się Kiran MK-II w styczniu, Su-30MKI w kwietniu, MiG-27 i MiG-21 w maju, oraz An-32 i MiG-21 w czerwcu. Rozbiło się też kilka indyjskich bsl.

Rozbity MiG-21 był wyprodukowany z licencji w Indiach. Indyjskie lotnictwo wojskowe użytkuje obecnie ok. 200 samolotów tego typu. Od 2003 są one modernizowane, co zmniejszyło liczbę ich katastrof.

Zdjęcia: PTI


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.