Należąca do koncernu Rostiech ODK (zjednoczona korporacja silnikowa) poinformowała o wyprodukowaniu kompletu komponentów gorącej części silnika PD-8. Chodzi m.in. o sprężarkę wysokiego ciśnienia i komorę spalania. Łopatki dwóch pierwszych stopni turbiny wykonano jako monokrystaliczne.
W produkcji komponentów gorącej części silnika PD-8 wykorzystano wiele nowych technologii. Jedną z nich jest formowanie głównych części silnika metodą addytywną. Wykonanie eksperymentalnych generatorów gazu było konieczne do zweryfikowania charakterystyk głównych zespołów gorącej części silnika turboodrzutowego, w tym potwierdzenia ich sprawności.
Silnik PD-8 ma napędzać samoloty SSJ-NEW. W jego projektowaniu ODK wykorzystuje doświadczenia z budowy silnika PD-14, przeznaczonego do napędu samolotu transportu regionalnego MC-21. SSJ-NEW (RRJ-95NEW-100) to nowa wersja samolotu pasażerskiego bliskiego zasięgu SSJ 100. Ma w niej zostać ograniczone użycie komponentów produkcji zachodniej, w tym USA. Program rozwoju SSJ-NEW ma kosztować 120-130 mld rubli (ok. 6 mld PLN). Uzyskanie certyfikatu tej wersji Rosjanie planują na 2023.