Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Tymczasowy samolot towarowy

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 30 kwietnia 2021

Według analityków Lufthansy Technik i Airbusa powrót ruchu lotniczego do poziomu sprzed pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 nastąpi prawdopodobnie w 2024. W dodatku przyznane przez władze lotnicze zezwolenia na przewóz środków medycznych w kabinach samolotów pasażerskich na początku pandemii straciły już ważność.

Jako pierwsze na przebudowanie swoich A330 do tymczasowej wersji towarowej zdecydowały się linie Finnair / Zdjęcie: Finnair

Z tego powodu obydwa przedsiębiorstwa oferują użytkownikom nową konfigurację kabiny pasażerskiej samolotu szerokokadłubowego A330, na mocy Uzupełniającego Certyfikatu Typu. Dzięki zestawowi wyposażenia można ją szybko przystosować do przewozu ładunków, o maksymalnej masie 15 t.

Zmodyfikowany A330-200 oferuje pojemność ładunkową ok.78 m3 na głównym pokładzie, z 12 miejscami mocowania palet i 18 siatkami. Natomiast główny pokładzie A330-300 ma pojemność ok.86 m3 i można na nim umieścić 15 palet i 19 siatek mocujących ładunek.

Łączymy siły z Airbusem w czasach kryzysu, aby dostarczyć najlepsze rozwiązanie dla użytkowników samolotów pasażerskich. Wzajemnie korzystamy ze swojej wiedzy w wielu aspektach – stwierdził Soeren Stark, dyrektor generalny Lufthansa Technik ds. operacji lotniczych.

Współpraca z Lufthansa Technik umożliwia płynne wdrożenie tego tymczasowego rozwiązania. Najlepsza ekonomika operacyjna i kabina A330 sprawiają, że jest to idealny samolot do przewozu towarów w obecnej chwili. Dzięki nowemu rozwiązaniu wciąż wspieramy naszych klientów – dodał Daniel Wenninger, wiceprezes Airbusa ds. usług.

Pierwszym przewoźnikiem, który zdecydował się na przekształcenie swoich A330 w tymczasowe samoloty towarowe są fińskie linie Finnair. Niedawno pierwszy z nich przeszedł modyfikację w bazie w Helsinkach, a proces zatwierdzania Uzupełniającego Certyfikatu Typu jest w toku.

Dzięki temu zatwierdzeniu tego rozwiązania przez EASA będziemy w stanie kontynuować nasze operacje cargo nawet podczas wzmożonego zapotrzebowania. Rozwiązanie jest technicznie proste i nie wymaga dużych inwestycji, takich jak przebudowa klasycznego samolotu pasażerskiego na frachtowiec – podkreśla Juha Ojala, wiceprezes Finnair ds. operacji technicznych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.