Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot mocniejszego Lynxa

17 września 2009

Przedstawiciele AgustaWestland poinformowali o wczorajszym oblocie zmodernizowanego AW725 Lynx AH Mk. 9A, wyposażonego z mocniejsze silniki CTS800-4N, z przeznaczeniem do lotów w Afganistanie.

Oblot pierwszego śmigłowca odbył się 10 miesięcy po podpisaniu kontraktu. Pierwotnie przewidywano jednak, że nastąpi to już w lipcu / Zdjęcie: AgustaWestland

W grudniu ubiegłego roku brytyjskie ministerstwo obrony podpisało z AgustaWestand umowę, dotycząca szybkiej modernizacji - w ramach pilnej potrzeby operacyjnej - 12 śmigłowców wojsk lądowych Lynx AH Mk.9. Kontrakt o wartości 70 mln GBP przewidywał zamontowanie nowych silników LHTEC (joint-venture Rolls Royce`a i Honeywella) CTS800-4N, przewidzianych pierwotnie do wykorzystania w przyszłościowym programie Lynx Wildcat.

Wszystkie 22 egz. Lynxów Mk. 9 wojsk lądowych były wyposażone standardowo w po 2 silniki Rolls Royce Gem, o maksymalnej mocy startowej 1000 KM każdy. By lepiej przystosować śmigłowce do operowania w rozrzedzonej atmosferze wysokogórskich rejonów Afganistanu, zdecydowano się na CTS800-4N o mocy startowej 1362 KM. Według producenta, zwiększy to udźwig na dużych wysokościach o ok. 1 t.

Jeden z przebudowywanych śmigłowców w zakładach AW Yeovil w Somerset. Montaż nowych silników wymaga zmian w przekładni głównej, górnej części kadłuba, belce ogonowej i kokpicie pilotów / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Przebudowa obejmuje w pierwszym rzędzie 4 maszyny, które powinny trafić do odbiorcy pod koniec bieżącego roku, przy czym proces szkolenia obsługi i pilotów ma zostać zrealizowany do końca listopada. Kolejnych 8 egz. opuści zakłady w Yeovil w 2010. Decyzja w sprawie planowanej modernizacji pozostałych 10 śmigłowców Lynx Mk.9 nie została jeszcze podjęta.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.