Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testowy pilot z aukcji internetowej

Lotnictwo cywilne, 18 września 2009

Nowozelandzka spółka Martin Aircraft poszukuje testowego pilota dla swojego ultralekkiego śmigłowca Jetpack. Nie chodzi przy tym o poszukiwanie osoby ze skłonnościami do ryzyka, ale zademonstrowanie wyjątkowej łatwości pilotowania urządzenia.

Jetpack w czasie ubiegłorocznych targów lotniczych w Oshkosh. Ten ultralekki śmigłowiec, ze śmigłami wirników w obudowach z kompozytów i wyposażony w silnik o mocy 200 KM, jest teoretycznie zdolny do pozostawania w powietrzu przez pół godziny. Maksymalna prędkość, 104 km/h, ograniczona jest przepisami dla ultralekkich statków powietrznych. Szacowany pułap maksymalny ma wynosić ponad 2700 m. Do tej pory brak jest jednak informacji o osiągnięciu przez Jetpacka którejkolwiek z tych zakładanych, maksymalnych wartości. Nie zamontowano także planowanego, spadochronowego systemu ratunkowego / Zdjęcie: Martin Aircraft

Kandydat nie musi mieć żadnych doświadczeń lotniczych. Wymagane od niego są jedynie 3 rzeczy: ukończenie 18 lat, posiadanie prawa jazdy oraz masy poniżej 91 kg. Wybór przyszłego pilota testowego Jetpacka dokonywany jest w drodze aukcji na eBay.

Kto zapłaci najwięcej, będzie mógł - na własny koszt - przyjechać do nowozelandzkiego Christchurch, by odbyć 6 lotów w ciągu 3 dni szkolenia. Dzięki temu zostanie wpisany oficjalnie jako pilot testowy do dokumentów spółki. Przyjemność tę będzie można podzielić nawet na 3 osoby, które odbędą po 2 loty.

Oczywiście, jest to wyłącznie zabieg marketingowy. Po 3 tys. lotów odbytych w ciągu ostatniego roku, trudno mówić o konieczności zatrudnienia dodatkowego oblatywacza. Także tytuł pilota testowego nie będzie miał żadnej mocy prawnej. Jetpack mieści się w kategorii ultralekkich statków powietrznych, do których wykorzystywania nie trzeba żadnych uprawnień…

Przedsięwzięcie - obok wymiaru czysto finansowego - ma także dowieść wyjątkowej łatwości pilotowania urządzenia. Udoskonalony w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy system sterowania, umożliwił niedawno przeprowadzenie bezpiecznego, 12-minutowego lotu zupełnemu nowicjuszowi.

W przypadku sukcesu internetowej aukcji, Martin Aircraft planuje rozpoczęcie ograniczonej liczbowo produkcji swojego urządzenia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.