Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezydencki Embraer

Lotnictwo wojskowe, 28 września 2009

25 września Embraer dostarczył pierwszego E190 w wersji VIP (VC-2) dla prezydenta Brazylii. Zakłady przekażą eskadrze rządowej także drugą maszynę tego typu.

VC-2 w czasie prób, przed uroczystym przekazaniem maszyny eskadrze rządowej, na lotnisku wojskowym w Brasilii / Zdjęcie: John Vergari

Przebudowa seryjnych E190 realizowana jest na podstawie umowy z czerwca ubiegłego roku. Zakłada ona dostawę 2 samolotów z luksusowym wyposażeniem i specjalnym systemem łączności. W maszynie wygospodarowano miejsce na gabinet konferencyjny oraz osobny przedział odpoczynkowy dla prezydenta Brazylii. Na pokładzie znalazło się również miejsce dla 40 pasażerów. Kontrakt zawiera 5-letni pakiet pełnego serwisowania.

Maszyny trafiała do Grupo de Transporte Especial, eskadry odpowiedzialnej za przewóz prezydenta, wiceprezydenta i najwyższych rangą urzędników państwowych. Embraery zastąpią wyeksploatowane Boeingi B737-2N3 na trasach południowoamerykańskich. Mają bowiem zasięg ograniczony do ok. 4100 km, co w praktyce wyklucza podróże międzykontynentalne.

Transport na większe odległości zapewnia jeden specjalnie przebudowany Airbus 319, noszący oznaczenie VC-1A i kod ICAO BRS01, co często tłumaczy się jako Brazylian Air Force One. Wprowadzony do służby w 2005 Airbus ma podobnie zabudowane wnętrze, jak w przypadku Embraerów. Dysponuje jednak większym zasięgiem, wynoszącym ok. 6800 km.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.