Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Większe Bradley`e

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 06 października 2009

Przedstawiciele US Army ujawnili, że rozpatrują możliwość zamówienia zmodernizowanych bwp Bradley. Mają być one większe i napędzane mocniejszym silnikiem, dla zwiększenia opancerzenia, bez pogorszenia własności jezdnych.

Możliwości prostego zwiększania potencjału bojowego Bradley`ów jeszcze istnieją. Jednak przedstawiciele US Army uznali, że należy rozpatrzyć również możliwość głębokiej modernizacji, w oparciu o przekonstruowane, większe podwozie, mocniejszy silnik i opancerzenie. Na razie w tej sprawie nie zapadła jednak żadna decyzja / Zdjęcie: US Army

Do tej pory BAE Systems Land and Armaments (przed wykupem: United Defence) dostarczyła ponad 6700 Bradley`ów, głównie w podstawowych wersjach M2 (bwp) i M3 (wozu rozpoznania). Pierwsze rozpoczęły służbę w 1981.

Od tej pory były one wielokrotnie modyfikowane i modernizowane. Ostatnie zmiany zastosowano w związku z działaniami w Iraku, głównie przez dodanie dodatkowego opancerzenia. To z kolei pogorszyło nieco własności trakcyjne i zmniejszyło prędkość.

W związku z tym US Army rozpatruje możliwość stworzenia większej odmiany pojazdu. Mimo, że nie zapadła w tej kwestii żadna decyzja, znane są już wstępne założenia nowej konstrukcji.

Bradley Block II ma mieć masę 35 t (standardowy pojazd 27,6 t) oraz 800-konny silnik (obecnie 600 KM). Rozpatrywane jest wykorzystanie większego podwozia, co z kolei ma pozwolić na lepszą ochronę przed wybuchami min. Wiąże się z tym postulat podniesienia prześwitu, z obecnych 28 do ponad 45 cm, co powinno spowodować lepsze rozproszenie fali uderzeniowej. Wojsko chce również dodatkowych, montowanych na zewnątrz zbiorników paliwa.

W nowych pojazdach ma być wykorzystana kolejna wersja zestawu urządzeń do walk w mieście, Bradley Urban Survivability Kit (BUSK) III. Obok do tej pory stosowanych - w tym dodatkowego opancerzenia, także reaktywnego, czy kewlarowego zabezpieczenia magazynu amunicyjnego - mają zostać wykorzystane: dodatkowe opancerzenie włazów wieży, możliwość ręcznego otwierania tylniej rampy, a także specjalne zbiorniki paliwa - wykorzystujące rozwiązania z lotnictwa - które minimalizują możliwość wystąpienia pożaru, po udanym ataku na pojazd.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.