Spółka Transcend Air ogłosiła zawarcie umowy z General Electric Aviation w sprawie opracowania i certyfikowania niestandardowego wariantu silnika turbowałowego CT7-8 do napędu przemiennopłata Vy 400. Natomiast producentem struktury płatowca mają być zakłady Kaman Aerospace w Jacksonville.
Przeznaczeniem Vy 400 ma być transport pomiędzy centrami dużych miast na Wschodnim i Zachodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych Ameryki. Innym z potencjalnych odbiorców są wojska specjalne.
Masa pustego Vy 400 wynosić ma 2177 kg, a maksymalna masa do startu – 3170 kg. W zbiornikach ma mieścić się 435 kg paliwa. Przemiennopłat ma przewozić pilota i 4-5 pasażerów o masie 90 kg z bagażem o masie 23 kg, w kabinie, w której ma panować ciśnienie odpowiadające wysokości 2438 m.
Pojedynczy silnik CT7-8, rozwijający moc 2500 KM, ma umożliwić Vy 400 rozwinięcie prędkości przelotowej 660 km/h, wznoszenie z prędkością 23 m/s i opadanie z prędkością 20 m/s. Zasięg Vy 400 wynosić ma 480-720 km, a maksymalna wysokość lotu – 6096 m. Przemiennopłat wyposażony jest w spadochron ratunkowy.