Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Raki z CPW HSW do 2012

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 12 października 2009

12 października 2009 potwierdzono oficjalnie informację - podaną w RAPORT-wto 10/2009 - o zawarciu 1.10.2009 przez CPW HSW z DPZ MON umowy na wykonanie do listopada 2012 Kompanijnego Modułu Ogniowego 120-mm moździerzy samobieżnych MAHSW w ramach pracy pod kryptonimem Rak.

Prototypowy MAHSW-G podczas przeprowadzonej na terenie Centrum Badań Poligonowych WITU w Stalowej Woli demonstracji strzelania na wprost

Wartość umowy wynosi ponad 63 mln zł i obejmuje wykonanie 2 prototypów moździerzy - gąsienicowego MAHSW-G na bazie głęboko zmodernizowanego podwozia haubicy 2S1 Goździk, oraz kołowego MAHSW-K w oparciu o podwozie Rosomaka - wozu dowodzenia (adaptacja wozu dowodzenia powstającego dla modułu dywizjonowego 155 mm haubic Krab) z odmianą systemu dowodzenia i kierowania ogniem Azalia (z WB Electronics), pojazdu rozpoznania (opancerzony samochód odporny na wybuchy min, w układzie 4x4), wozu amunicyjnego i wozu zabezpieczenia technicznego (oba na podwoziu Jelcz, podobne do powstających dla haubic Krab).

MAHSW-G w pełnej okazałości. Według dotychczasowych ustaleń Wojska Lądowe powinny po 2012 zakupić 64 systemy MAHSW-K dla 8 kompanii wsparcia oraz pewną liczbę systemów MAHSW-G

Po 2012 w strukturach Wojsk Lądowych powinno powstać kilkanaście kompanii wsparcia z moździerzami samobieżnymi MAHSW, w tym sześć do ośmiu dwuplutonowych kompanii wsparcia (wedle innej , całkiem racjonalnej koncepcji, kompania wsparcia powinna składać się z trzech plutonów co bardziej odpowiadałoby strukturze brygad Rosomaków). Oznacza to potencjalny zakup co najmniej 48-64 systemów MAHSW-K. Wedle koncepcji programu Rosomak do 2018 na nośniki moździerzy samobieżnych przeznaczonych ma być 64 podwozi bazowych.

Dwa odpalone podczas prezentacji 120-mm pociski moździerzowe widoczne w automacie amunicyjnym wieży MAHSW. W ramach prowadzonych obecnie prac weryfikowana jest m.in. prawidłowość długotrwałej pracy automatu

Zdjęcia: Grzegorz Hołdanowicz


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.