Największy indyjski koncern Tata kupił od rządu przynoszące straty linie Air India. Koncern zaproponował najwyższą cenę – 2,4 mld USD. Dotychczasowe straty narodowego indyjskiego przewoźnika szacuje się na 9,5 mld USD. Część z tego zadłużenia będzie musiał spłacić nabywca.
Grupa Tata pierwotnie założyła linię lotniczą w 1932, nazywając ją Tata Air Services. Później nazwę zmieniono na Tata Airlines. W 1953 przewoźnik został znacjonalizowany. Nadano mu nazwę Air India International. Szefem linii – do 1977 – pozostał jednak ich założyciel, JRD Tata.
W czerwcu 2017 władze Indii zdecydowały o prywatyzacji linii. W marcu 2018 rozpoczęto procedurę sprzedaży 76% Air India. Żaden prywatny podmiot nie zainteresował się ofertą. Pod koniec 2019 rząd Indii zdecydował się więc na sprzedaż 100% linii. W pakiecie znalazł się także tani przewoźnik Air India Express i 50% udziałów w AISATS (spółka joint venture z Singapore Airport Terminal Services, zajmująca się obsługą naziemną). To ten pakiet kupiła Talace Pvt – spółka zależna Tata Sons. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca 2021.
Tata Sons ma 84% udziałów w Air Asia i 51% w Vistara. Wraz z Air India koncern będzie kontrolować blisko 27% udziału w rynku przewozów lotniczych w Indiach. Będzie na nim drugim graczem po IndiGo.