Departament Obrony Australii poinformował o prowadzonych ćwiczeniach wojskowych z użyciem pierwszej partii kołowych bojowych wozów piechoty Boxer, a także prototypowych elektrycznych rowerów rozpoznawczych, które zbudowano w technologii stealth. Próby poligonowe prowadzone są przez żołnierzy jednej z kompanii 2nd/14th Light Horse Regiment (Queensland Mounted Infantry) z 7. Brygady. W manewrach bierze udział 25 Boxerów, a więc wszystkie, które dostarczono odbiorcy w czerwcu 2021. Zarówno rowery, jak i pojazdy muszą sobie radzić z wymagającym poligonem wojskowym Townsville, na którym panują trudne warunki atmosferyczne i pogodowe.
Rowery z napędem elektrycznym mają zapewnić kawalerii australijskich wojsk lądowych większą efektywność w podchodzeniu do wroga i zdobywaniu informacji o położeniu sił przeciwnika, ponieważ mogą bezszelestnie przedzierać się przez zarośla i poruszać wąskimi ścieżkami pod baldachimem drzew. Zwiadowcy w hełmach motocrossowych i goglach mają odgrywać rolę uzupełniającą dla rozpoznania prowadzonego innymi środkami na lądzie, morzu, w powietrzu i poprzez satelity w przestrzeni kosmicznej.
Dla jednostki poruszającej się transporterami opancerzonymi zwiad może być trudny. Pojazdy są duże i głośne, łatwo zdradzają swoją pozycję. Motocykle, które mają długą historię użycia bojowego, umożliwiają szybkie przemieszczanie się i wjadą na tereny słabo dostępne. Jednak na niekorzyść wpływają ich sygnatury akustyczne i termiczne. Kpr. Thomas Ovey z piechoty konnej Queensland powiedział, że ślady obecności rowerów z napędem elektrycznym są zminimalizowane ze względu na mniejszą moc, niższą emisję hałasu i niewielkie ilości kurzu, który mógłby być zauważony przez siły wroga. Rowery elektryczne można przewozić na pokładzie Boxera i używać do zwiększenia świadomości sytuacyjnej załóg pojazdów, które nie wszędzie będą mogły podjechać niezauważone. Mogą również służyć jako środek transportu dla kurierów na polu bitwy.
Elektryczne rowery mogą rozwijać prędkość maksymalną blisko 90 km/h i mają zasięg operacyjny 100 km. W przypadku zwiadu mogą przejechać 50 km/h w nieco ponad pół godziny, a następnie wrócić do jednostki, zanim akumulatory się rozładują. Nawet gdy tak się stanie, żołnierze nadal mogliby dotrzeć do celu używając siły mięśni (pedałując).