W zakładach Viking Air w kanadyjskim Calgary trwa montaż pierwszych 7 seryjnych egz. samolotów komunikacyjnych Twin Otter Series 400. W ciągu 3 miesięcy spodziewane jest również uzyskanie certyfikatów kanadyjskich i europejskich władz lotniczych.
Zakłady De Havilland Canada zakończyły produkcję DHC-6 Twin Otterów w 1988. Prawa do produkcji części zamiennych przejęła spółka Viking Air. W 2006 wykupiła ona od Bombardiera dokumentację techniczną, wraz z certyfikatami, nie produkowanych już samolotów, od DHC-1 do DHC-7.
Obecnie Viking sprzedaje dwa modele, DHC-2T Turbo Beaver oraz DHC-6 Twin Otter Series 400 (dla podkreślenia kontynuacji linii rozwojowej samolotów De Havilland Canada, Series 100, 200 i 300).
Najnowsza odmiana Twin Ottera ma wypełniać takie same zadania, jak pierwsze modele: transportować do 20 pasażerów lub ładunki w tereny trudnodostępne. Służą temu cechy STOL - krótkiego startu i lądowania - a także specjalistyczne podwozia: wzmocnione kołowe, płozowe, a także pływakowe w różnych odmianach.
Spółka Viking zebrała już potwierdzone zamówienia na kilkadziesiąt egz. nowych Twin Otterów, w tym nawet od rosyjskiej Witjaź Avia, która kupiła samolot ze specjalnie wzmocnionym zawieszeniem, do wykorzystywania przygodnych lądowisk na Syberii.
Przedstawiciele producenta poinformowali, że obecnie w zakładach montażu finalnego w Calgary znajduje się 7 samolotów w różnym stopniu ukompletowania, zaś w fabryce w Victorii, budowane są elementy do produkcji kolejnych 6 maszyn. W 2010 spółka zamierza dostarczyć klientom 12 nowych Twin Otterów.
Jednocześnie zbliża się do finału proces certyfikacji europejskich i kanadyjskich władz lotniczych. Przedstawiciele Viking Air zapewnili, że próby zakończą się w ciągu najbliższych 90 dni, co pozwoli na rozpoczęcie dostaw. Odbiorcą pierwszego samolotu będzie szwajcarska Zimex Aviation, która posiada kilkanaście Twin Otterów Series 300. Tworzą one trzon floty spółki, przeznaczonej głównie do leasingowania przedsiębiorstwom naftowym i górniczym.