Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wright Spirit – elektryczny BAe 146

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Nowe technologie, 06 listopada 2021

Wright Electric planuje wprowadzenie do eksploatacji komercyjnej w 2026 w pełni elektrycznej wersji samolotu BAe 146. Z silnikami elektrycznymi ma on przewozić do 100 pasażerów w lotach trwających około godziny. Nowy samolot ma nazywać się Wright Spirit.

Wizja w pełni elektrycznej wersji samolotu BAe 146 – Wright Spirit / Ilustracja: Wright Electric

Ukończenie prac nad silnikiem elektrycznym, falownikiem i wentylatorem napędowym planowane jest na koniec 2022. Pierwszy lot BAe 146 z kompletną elektryczną jednostką napędową (EPU) zamontowaną zamiast jednego z silników turbowentylatorowych miałby odbyć się w 2023. Demonstrator technologii Wright Spirit z czterema EPU ma zostać oblatany do 2024. Certyfikacja typu powinna zostać zakończona w 2026.

We wrześniu Wright Electric poinformował, że rozpoczął testowanie silnika elektrycznego o mocy 2 MW. Takie silniki miałyby napędzać 186-miejscowe samoloty Wright 1 o zasięgu 1300 km. Miałyby one wejść do eksploatacji w 2030. Partnerami Wright Electric w tym programie są EasyJet z Wielkiej Brytanii i Viva Aerobus z Meksyku.

Samoloty Wright Electric mają obsługiwać trasy na wszystkich kontynentach. W USA może to być trasa z Nowego Jorku do Bostonu i Waszyngtonu lub z San Francisco do Los Angeles. W Europie przykładem mogą być trasy z Paryża do Londynu i Frankfurtu. Na Bliskim Wschodzie mogą to być loty z Doha w Katarze do Dubaju w ZEA, a w Azji samolot mógłby obsługiwać jedną z najbardziej ruchliwych regularnych tras na świecie, między Seulem a wyspą Jeju (14 mln pasażerów rocznie).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.