Konsorcjum realizujące program integrated Modular Unmanned Ground System (iMUGS) przeprowadziło we wrześniu na Łotwie kolejną serię prób przyszłego europejskiego bezzałogowca. Głównym organizatorem przedsięwzięcia było łotewskie przedsiębiorstwo LMT wchodzące w skład iMUGS, zaś w pokazie uczestniczyli także żołnierze Nacionālie bruņotie spēki (sił zbrojnych Łotwy).
Głównym celem prób było zademonstrowanie możliwości użycia cywilnych i wojskowych sieci łączności 4G i 5G wraz z lądowymi bezzałogowcami z wyposażeniem specjalistycznym. Użyto 2 bezzałogowców THeMIS i pojazdów załogowych, które wzięły udział w 2 rozegranych scenariuszach.
Jeden z bezzałogowców wyposażono w sprzęt rozpoznawczy, w tym elementy rozpoznania elektromagnetycznego (SIGINT), system akustycznej detekcji strzałów, wyrzutnie granatów dymnych ROSY, radiostacje Tough SDR Vehicular i zsmu deFNder z karabinem maszynowym. Drugi THeMIS pełnił rolę muła transportowego, wyposażonego dodatkowo w urządzenia zakłócające IED i radiostacje Tough SDR Vehicular. Za pomocą radiostacji bezzałogowce utrzymywały łączność taktyczną TAC WIN poprzez komercyjną sieć 4G od LMT i taktyczną sieć 5G-SA zapewnioną przez przedsiębiorstwa Bittium i Cumucore.
Rolę wozu dowodzenia, z którego odbywało się sterowanie bezzałogowcami, pełnił pojazd opancerzony Dingo wyposażony w odpowiednie systemy łączności i system zarządzania polem walki.
Pierwszy scenariusz obejmował neutralizację IED i ewakuację rannego podczas działań w terenie zurbanizowanym. Drugi zaś dotyczył prowadzenia działań opóźniających w terenie otwartym, dostarczanie zaopatrzenia i współpracę bezzałogowców z piechotą (Off-roadowy debiut iMUGS, 2021-08-13).