Personel koncernu Raytheon i US Navy przeprowadził pierwszy w historii zrzut bomby GBU-53/B StormBreaker z samolotu wielozadaniowego F-35B Lightning II ze składu eskadry doświadczalnej VX-23 US Marine Corps (Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych Ameryki).
Podczas próby pilot F-35B użył GBU-53/B, która ma zdolność do łączności sieciocentrycznej, jako bomby kierowanej, stosując te same metody, jak w rzeczywistej misji bojowej – od jej planowania misji aż do zrzutu.
Po zrzuceniu bomby lecący w pobliżu F/A-18F Super Hornet śledził jej tor lotu aż do trafienia w cel, dowodząc skuteczności łączności sieciocentrycznej pomiędzy obydwoma samolotami.
– Elastyczność operacyjna tej bomby zwiększa zdolności F-35, a także pozwala skrócić czas, w którym nasi żołnierze narażeni są na niebezpieczeństwo. StormBreaker pozwala pilotom razić ruchome cele w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, które dotychczas wykorzystywali przeciwnicy, aby uniknąć wykrycia – powiedziała Alison Howlett, dyrektor programu StormBreaker w Raytheon Missiles & Defense. –.
W najbliższej przyszłości prowadzone będą dalsze próby rozwojowe, a następnie operacyjne, w ramach integracji bomby GBU-53/B z F-35B, w celu potwierdzenia bezpieczeństwa i efektywności użycia uzbrojenia. W tym samym czasie US Navy ogłosi osiągnięcie wstępnej zdolności operacyjnej samolotów wielozadaniowych F/A-18F Super Hornet przystosowanych do przenoszenia bomb StormBreaker.
W 2020 dowództwo US Air Force zatwierdziło użycie bomb kierowanych Raytheon GBU-53/B StormBreaker jako uzbrojenia wielozadaniowych samolotów bojowych F-15E Strike Eagle (Próby StormBreakera, 2021-09-22).