Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

64 nowe śmigłowce

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 listopada 2009

Rosyjskie ministerstwo kupiło w ciągu 3 ostatnich lat 64 nowe śmigłowce - dwa razy więcej niż 3 lata temu.

Wicepremier Siergiej Iwanow poinformował, że w latach 2007-2009 rosyjskie ministerstwo obrony kupiło 64 nowe śmigłowce: 27 Mi-28N, 7 Ka-52, 3 Ka-50, 19 Mi-8 i 6 Ansatów. Oznacza to istotny wzrost w porównaniu z poprzednimi latami. W br. rosyjski przemysł wyprodukuje ok. 220 śmigłowców (w ub.r. 169). To dwukrotnie więcej niż 3-4 lata temu. Znaczna część tej produkcji kupowana jest przez rosyjskie instytucje rządowe.

Tylko holding Wiertalioty Rossji zwiększył w pierwszym półroczu 2009 dwukrotnie produkcję śmigłowców. Dostarczył ich odbiorcom 64. Przychód holdingu w tym okresie wyniósł 18,5 mld rubli, 58% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto sięgnął 1,71 mld rubli. Wiertalioty Rossji kontrolują 4,2% światowego rynku śmigłowców, w br. chcą osiągnąć 5%.

W kolejnych latach planowany jest wzrost liczby kupowanych w Rosji śmigłowców - cywilnych i wojskowych. Według Ministerstwa Transportu, do 2020 potrzeba około tysiąca śmigłowców dla odnowienia parku maszyn cywilnych. Około 800 z nich powinno być śmigłowcami lekkimi i ekonomicznymi.

Fatalny jest stan śmigłowcowego lotnictwa wojskowego i specjalnego. Iwanow szacuje, że mniej niż 10% śmigłowców wojskowych można uznać za nowoczesne. Pozostałe są przestarzałe technicznie i moralnie. Plany przewidują, że do 2020 ten wskaźnik powinien w lotnictwie armijnym sięgnąć 80%. Wówczas współczynnik sprawności parku śmigłowcowego ma sięgnąć 90%.

Głównym problemem rosyjskiego przemysłu śmigłowcowego jest brak zespołów napędowych. Praktycznie wszystkie napędy stosowane w rosyjskich śmigłowcach są importowane z Ukrainy. Rocznie jest tam kupowanych ponad 250 silników. Od 3 lat realizowany jest program uruchomienia produkcji silników w Rosji, na razie jednak bez powodzenia.

Inny problem to brak nowoczesnych elektronicznych systemów pokładowych. Bez nich nie można zaś produkować śmigłowców zdolnych do latania w różnych warunkach pogodowych, w dzień i w nocy. Nowoczesne śmigłowce są więc wyposażane w systemy importowane.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.