Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Montaż wenezuelskich K-8

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 listopada 2009

W wojskowych zakładach remontowych w Barquisimeto rozpoczął się montaż pierwszej partii chińskich samolotów szkolno-bojowych Hongdu K-8 Karakorum. Pierwsze mają trafić do odbiorcy w styczniu 2010.

K-8 wojsk lotniczych Zimbabwe. Karakorum stał się chińskim przebojem eksportowym w krajach trzeciego świata. Zakupiło go łącznie 14 państw, głównie afrykańskich / Zdjęcie: Danie van der Merwe

Montaż pierwszych 8 samolotów odbywa się w eskadrze remontowej (Escuadrón de Mantenimiento 127) 12 skrzydła lotniczego (Grupo Aéreo de Caza 12), w bazie lotniczej Teniente Landaeta. Maszyny trafią właśnie do tej jednostki, jako uzupełnienie wykruszających się Canadair VF-5A/D Freedom Fighters (wersji F-5), a służących w Wenezueli od 1972. Skrzydło posiada jeszcze 18 egz. tych samolotów, jednak tylko 12 jest wykorzystywanych operacyjnie.

Pozostałe 10, z zamówionych 18 chińskich samolotów, trafi do 15 skrzydła lotniczego (operacji specjalnych), zastępując tyle samo turbośmigłowych, amerykańskich OV-10A/E Bronco. Samoloty te również są bardzo wiekowe - wenezuelskie wojska lotnicze wykorzystują je od 36 lat.

Władze wojskowe Wenezueli rozpatrują możliwość zakupu kolejnej partii K-8. Samoloty, mimo że bardzo proste (przenoszą m.in. do 1000 kg klasycznych bomb i podwieszane działko kalibru 23 mm), są jednak nie mniej sprawne od maszyn, które zastępują, przy cenie rzędu 3-3,5 mln USD za egz.

Według miejscowych mediów, możliwym jest również zakup chińskich, naddźwiękowych samolotów szkolenia zaawansowanego Hongdu L-15. Jest to jednak konstrukcja jeszcze niedopracowana (powstały jedynie prototypy), a jej cena będzie zdecydowanie bardziej zbliżona do analogicznych samolotów zachodnich i rosyjskich - rzędu 14-15 mln USD.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.