Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-17 dla Indii

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 06 listopada 2009

Indie i USA negocjują warunki sprzedaży 10 ciężkich samolotów transportowych C-17 Globemaster III, wynika z informacji wysokich rangą urzędników indyjskiego ministerstwa obrony. Podpisanie umowy może nastąpić w na początku 2010.

C-17 może stać się kolejnym przejawem wzrastającego zainteresowania Indii wyposażeniem wojskowym z USA. Do tej pory władze w New Dehli zakupiły 6 C-130 dla wojsk specjalnych (pierwsze trafią do odbiorcy w 2011) oraz podpisały w styczniu 2009 kontrakt o wartości 2,1 mld USD na dostawy 8 morskich P-8I Poseidon / Zdjęcie: DO USA

Według tych źródeł, Indie powinny trzykrotnie zwiększyć zdolności transportowe lotnictwa wojskowego. Obecnie zadania tego typu może realizować 26 ciężkich samolotów Ił-76 MD, 160 średnich Avro 748 i An-32 oraz 73 małe Dorniery Do 228. W stosunku do dwóch ostatnich modeli, rozpoczęto proces ich modernizacji.

Siły te są jednak zbyt szczupłe, by spełnić główny wymóg tego rodzaju samolotów: zapewnienia szybkiego przerzutu wojsk nad granicę z Chinami lub Pakistanem, względnie do działań antyterrorystycznych.

Dla zwiększenia potencjału transportowego, największe znaczenie ma pozyskanie dużych maszyn. Ił-76D zabiera do 47-50 t ładunku, podczas gdy An-32 do 7,5 t, a wiekowe Avro - 5,5 t.

Zrywając z długoletnią tradycją, Indie rozpoczęły jednak rozmowy z władzami USA (kontrakt może być realizowany w ramach Foreign Military Sales) i Boeingiem, na temat zakupu 10 samolotów C-17 Globemaster III o ładowności 77,5 t.

W czerwcu bieżącego roku C-17 został wybrany w programie bardzo ciężkiego samolotu transportowego, a decyzja komisji została zaakceptowana przez ministra obrony.

Powodem wyboru - według źródeł indyjskich - równoważącym trzykrotnie wyższą cenę od Iłów, są lepsze charakterystyki techniczne Globemasterów oraz możliwość operowania z krótkich, słabo przygotowanych pasów startowych.

Nie bez znaczenia jest również fakt wygaszania produkcji C-17, co może wpłynąć na niższą cenę. Indie zamierzają bowiem wyłożyć na zakup 1,7 mld USD (170 mln USD za egz.), podczas gdy seryjne Globemastery dla USAF kosztują ok. 220 mln USD. Indyjskie zamówienie pozwoliłoby jednak działać zakładowi montażowemu przynajmniej rok dłużej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.