Podczas wystawy Heli-Expo 2022 szwajcarska służba ratownictwa medycznego Rega zamówiła 9 śmigłowców Airbus H145 wyposażonych w pięciołopatowy wirnik nośny. Nowe wiropłaty zastąpią używane przez Regę H145 z wirnikiem czterołopatowym.
– Cieszymy się z otwarcia kolejnego rozdziału w relacjach między naszymi organizacjami. Chętnie szukamy sposobów na rozwój naszych produktów, kierując się opiniami osób, które je użytkują każdego dnia – stwierdził Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.
– H145 sprawdził się w naszych działaniach od momentu wejścia do eksploatacji w 2018. Cieszymy się z perspektywy otrzymania pięciołopatowego wariantu tego wiropłata. Śmigłowce zwiększą nasze możliwości operacyjne i bezpieczeństwo lotów – dodał Ernst Kohler, dyrektor Regi.
Nowy, zintegrowany system nawigacji, który otrzymają H145 przeznaczone dla Rega, wykorzystuje nowe możliwości systemu zarządzania lotem Garmin GTN750 Xi. Zintegruje i będzie zarządzał systemem wielosensorowym, który zapewnia bardzo dokładne i niezawodne możliwości nawigacji. Nawet w przypadku utraty sygnału GPS wiropłat będzie mógł bezpiecznie znaleźć trasę do celu dzięki systemowi nawigacji inercyjnej Thalesa. To rozwiązanie poprawi zdolności nawigacyjne w gorszych warunkach IFR i pozwoli śmigłowcowi na wykonywanie operacji lotniczych według RNP-AR 0.1, która jest najdokładniejszą procedurą nawigacyjną dla wiropłatów. W śmigłowcach dla Rega zabudowana będzie także nowa wciągarka Vincorion, która podlega właśnie certyfikacji dla pięciołopatowego H145.
Rega utrzymuje w Szwajcarii 13 baz HEMS. W 2021 załogi jej śmigłowców wykonały 14 330 misji, w tym transportując 471 pacjentów zarażonych koronawirusem SRS-CoV-2. Obecnie flota Rega składa się z 7 H145 i jednego H125, używanego do szkolenia pilotów (Rega kupiła H145, 2017-01-09).