Reklama
Reklama

ZEA zamówiły 2 samoloty AEW&C Saab 340 z radarami Erieye za 1,5 mld koron (220 mln USD) oraz 25 treningowych Pilatusów PC-21 za 520 mln franków (515 mln USD).

13 listopada pierwszy, trwający 2 godziny i 14 minut, lot wykonał Saab 340 Erieye AEW przeznaczony dla Tajlandii. W powietrzu towarzyszył mu zakupiony również przez Tajlandię myśliwiec Gripen.

ZEA to kolejny odbiorca szwedzkich systemów rozpoznania dalekiego zasięgu i dowodzenia opartych na radarach Saab Microwave Systems Erieye. Wcześniej - w podobnej wersji na samolocie Saab 340/2000 - kupiły je Pakistan i Tajlandia, a na samolocie Embraer ERJ145 - Brazylia, Meksyk i Grecja. Głównym konkurentem szwedzkiej konstrukcji jest izraelski Phalcon (na samolotach Ił-76, Boeing 707 i Gulfstream G550) i E-2 Hawkeye Northrop Grummana.

Szwedzi sprzedali ZEA samoloty wcześniej używane we własnych wojskach lotniczych. Zostaną one przed dostawą odpowiednio zmodyfikowane. Pierwszy trafi do ZEA w 3. kwartale 2010, a drugi na początku 2011.

Szwajcarskie samoloty treningowe Pilatus PC-21 wygrały rywalizację z włoskimi Alenia Aermacchi S311. Pierwsze z 25 zamówionych samolotów mają dotrzeć do ZEA w ostatnim kwartale 2011, a ostatnie w pierwszym kwartale 2012.

Informację o obu transakcjach ogłoszono na Dubai Air Show 2009.

13 listopada pierwszy, trwający 2 godziny i 14 minut, lot wykonał Saab 340 Erieye AEW przeznaczony dla Tajlandii. W powietrzu towarzyszył mu zakupiony również przez Tajlandię myśliwiec Gripen.

ZEA to kolejny odbiorca szwedzkich systemów rozpoznania dalekiego zasięgu i dowodzenia opartych na radarach Saab Microwave Systems Erieye. Wcześniej - w podobnej wersji na samolocie Saab 340/2000 - kupiły je Pakistan i Tajlandia, a na samolocie Embraer ERJ145 - Brazylia, Meksyk i Grecja. Głównym konkurentem szwedzkiej konstrukcji jest izraelski Phalcon (na samolotach Ił-76, Boeing 707 i Gulfstream G550) i E-2 Hawkeye Northrop Grummana.

Szwedzi sprzedali ZEA samoloty wcześniej używane we własnych wojskach lotniczych. Zostaną one przed dostawą odpowiednio zmodyfikowane. Pierwszy trafi do ZEA w 3. kwartale 2010, a drugi na początku 2011.

Szwajcarskie samoloty treningowe Pilatus PC-21 wygrały rywalizację z włoskimi Alenia Aermacchi S311. Pierwsze z 25 zamówionych samolotów mają dotrzeć do ZEA w ostatnim kwartale 2011, a ostatnie w pierwszym kwartale 2012.

Informację o obu transakcjach ogłoszono na Dubai Air Show 2009.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.