Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

2 Erieye i 25 PC-21 dla ZEA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 listopada 2009

ZEA zamówiły 2 samoloty AEW&C Saab 340 z radarami Erieye za 1,5 mld koron (220 mln USD) oraz 25 treningowych Pilatusów PC-21 za 520 mln franków (515 mln USD).

13 listopada pierwszy, trwający 2 godziny i 14 minut, lot wykonał Saab 340 Erieye AEW przeznaczony dla Tajlandii. W powietrzu towarzyszył mu zakupiony również przez Tajlandię myśliwiec Gripen.

ZEA to kolejny odbiorca szwedzkich systemów rozpoznania dalekiego zasięgu i dowodzenia opartych na radarach Saab Microwave Systems Erieye. Wcześniej - w podobnej wersji na samolocie Saab 340/2000 - kupiły je Pakistan i Tajlandia, a na samolocie Embraer ERJ145 - Brazylia, Meksyk i Grecja. Głównym konkurentem szwedzkiej konstrukcji jest izraelski Phalcon (na samolotach Ił-76, Boeing 707 i Gulfstream G550) i E-2 Hawkeye Northrop Grummana.

Szwedzi sprzedali ZEA samoloty wcześniej używane we własnych wojskach lotniczych. Zostaną one przed dostawą odpowiednio zmodyfikowane. Pierwszy trafi do ZEA w 3. kwartale 2010, a drugi na początku 2011.

Szwajcarskie samoloty treningowe Pilatus PC-21 wygrały rywalizację z włoskimi Alenia Aermacchi S311. Pierwsze z 25 zamówionych samolotów mają dotrzeć do ZEA w ostatnim kwartale 2011, a ostatnie w pierwszym kwartale 2012.

Informację o obu transakcjach ogłoszono na Dubai Air Show 2009.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.