Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Sytuacja w lotnictwie pasażerskim FR

Transport lotniczy, Strategia i polityka, Lotnictwo cywilne, 06 kwietnia 2022

We wczorajszym wystąpieniu w Dumie Państwowej minister transportu Witalij Sawieliew poinformował, że rosyjskie linie lotnicze mogą latać za granicę jedynie 193 samolotami. 148 z nich to rodzime SSJ 100. To skutek sankcji nałożonych na Rosję po ataku na Ukrainę.

Zdjęcie: Twitter

Poza SSJ 100 za granicę mogą latać samoloty zagraniczne, które zostały wcześniej zakupione (w tym wykupione po leasingu) przez rosyjskie linie lotnicze, zarejestrowane w FR przed 24 lutego 2022. Na wszelki wypadek latają one jednak tylko do krajów, w których nie grozi im zajęcie, które nie musi wynikać wyłącznie z okoliczności związanych z lotnictwem.

Sawieliew wyjaśnił, że w 2022 linie lotnicze mogą przewieźć na terenie FR ok. 90 mln pasażerów(w 2021 przewiozły 87,5 mln). Ruch pasażerski na poziomie 100 mln osób będzie możliwy, jeśli kraje takie jak Turcja i Egipt nadal będą przyjmować rosyjskich turystów. Sawieliew ocenił, że rosyjskie linie będą mogły bezpiecznie latać do jedynie 7 państw. Dodał, że do Rosji lata teraz 30 zagranicznych linii lotniczych.

Szef rosyjskiego resortu transportu powiedział też, że rosyjskie linie lotnicze szukają sposobu na spłatę rat leasingowych. – Wszystko jest zablokowane. Rozmawiamy o wielu sprawach i próbujemy znaleźć rozwiązania z wynajmującymi, z właścicielami, jak powinniśmy zapłacić. Zwyczajnie nie rozumiemy, jak się zachować w tej sytuacji – powiedział Sawieliew.

Po wprowadzeniu sankcji rosyjskie linie zatrzymały większość leasingowanych samolotów i zarejestrowały je w rodzimym nadzorze (Rosyjskie linie utraciły 78 samolotów, 2022-03-22). Zapewniły im też niezbędną obsługę techniczną. Nie oznacza to jednak, że te samoloty będą mogły być eksploatowane zgodnie z przepisami międzynarodowymi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.