Rosyjska OAK (Obiediniennaja awiacjonnaja korporacja) poinformowała, że planuje wyprodukować do 2030 nawet 70 samolotów pasażerskich Tu-214. Dzięki użyciu do napędu rodzimych siników PS-90 i awioniki jego produkcja w niewielkim stopniu jest podatna na zachodnie sankcje związane z wojną na Ukrainie. Obecnie Tu-214 są wytwarzane w małej liczbie w zakładach w Kazaniu.
Silniki PS-90 mają niezbędne certyfikaty. Są produkowane seryjnie w kilku odmianach. Użytkownicy uznają je za niezawodne i dość tanie w eksploatacji.
Tu-214 przewożą do 210 pasażerów. Ich zasięg wynosi 6500 km. Samoloty tego typu mogą więc obsługiwać wszystkie trasy na terytorium FR. Niedawno została uruchomiona seria 20 Tu-214. Do końca 2022 do odbiorców maja trafić 2 pierwsze z nich.
W ramach sankcji zagraniczni kooperanci zerwali dostawy komponentów niezbędnych do produkcji innych rosyjskich samolotów pasażerskich – SSJ 100 i MS-21. Rosjanie uruchomili więc programy zastąpienia tych komponentów wyrobami rodzimymi. Ich opracowanie i certyfikacja mogą jednak potrwać kilka lat. Tymczasem Tu-214 można wytwarzać bez większych przeszkód. Stąd decyzja OAK i jej właściciela – koncernu Rostiech. Tu-214 będą zastępować w rosyjskich liniach samoloty klasy Boeing 737 i Airbus A320.