US Army poinformowała, że 3. batalion 67. Pułku Pancernego 2. Pancernego Brygadowego Zespołu Bojowego 3. Dywizji Piechoty Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych z Fort Stewart przeprowadził próby poligonowe pierwszych zmodernizowanych bwp M2A4 Bradley. Pojazdy trafiły do tej jednostki już w lutym, był to jednak jedynie formalny odbiór, po którym musiały nastąpić testy. Po ich przeprowadzeniu nie stwierdzono żadnych usterek i poinformowano o gotowości operacyjnej.
Komunikat nie mówi o liczbie pojazdów, które zostały przyjęte do służby, lecz należy przypuszczać, że dotyczy wszystkich 5 maszyn przekazanych w lutym br. 3. batalion ma odebrać ogółem 21 M2A4 Bradley (US Army odebrała M2A4, 2022-02-06).
W toku modernizacji bwp następuje wymiana przestarzałych elementów. Mobilność jest zwiększana dzięki zmianom w układzie przeniesienia napędu i zwiększeniu mocy silnika z 600 do 675 KM. Poprawiono również świadomość sytuacyjną, montując nową optoelektronikę i przyrządy obserwacyjno-celownicze, co wymusiło montaż nowej pomocniczej jednostki prądotwórczej.
Zainstalowano system zarządzania walką FBCB2 (Force XXI Battle Command Brigade and Below), który oprócz poprawy świadomości sytuacyjnej załogi ma pozwolić na szybką identyfikację innych pojazdów jako przeciwnika lub sojuszników. Wskutek modernizacji waga pojazdu wzrosła do nieco ponad 36 t.
Główną umowę na modernizację Bradleyów podpisano w czerwcu 2018, w myśl której unowocześnionych będzie 473 pojazdy w wersjach M2A3 i M7A3-B FIST. Ponadto 138 Bradleyów wyposażonych będzie w aktywny system ochrony pojazdów Iron Fist w wersji lekkiej. Głównym celem jest zwiększenie gotowości pancernych brygadowych zespołów bojowych i utrzymanie Bradleów w służbie aż do 2050. Unowocześnione bwp mają zapewnić odpowiedni potencjał do czasu wprowadzenia wozu bojowego w ramach opóźniającego się programu OMFV. Do 2029 Amerykanie planują przyjąć do służby nawet 700 wozów OMFV (Oshkosh opracuje uzbrojenie wozów bojowych, 2022-04-12).