28 kwietnia 2022 Boeing zaprezentował pierwszy seryjny samolot szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk przeznaczony dla US Air Force. Prezentacja odbyła się w zakładach koncernu w St. Louis. Samoloty T-7A mają zastąpić w szkoleniu używane od ponad 60 lat T-38 Talon.
Samoloty T-7A powstają w kooperacji Boeinga i szwedzkiego Saaba, który dostarcza m.in. centralną i część kadłuba. USAF zamówiły 351 samolotów tego typu. Pierwsza eskadra US Air Force wyposażona w T-7A ma operować od 2024 w Joint Base San Antonio-Randolph.
T-7A zrewolucjonizował sposób projektowania i budowy samolotów. Od rozpoczęcia cyfrowego projektu do pierwszego lotu minęło jedynie 36 miesięcy. Boeing zapowiada, że nie będzie to ostatni samolot zaprojektowany w ten sposób.
Dzień przed prezentacją Boeing poinformował, że w pierwszym kwartale 2022 stracił na programie T-7A aż 367 mln USD. To efekt zastosowania w kontrakcie formuły stałej ceny. Przedstawiciele koncernu są jednak pewni, że przez kilka dziesięcioleci produkcji T-7 Boeing odrobi straty i uzyska istotne zyski.