Linie Norwegian Air Shuttle ogłosiły, że osiągnęły porozumienie w sprawie ponownego zamówienia 50 samolotów Boeing 737 MAX 8. Mają być one dostarczane między 2025 a 2028. Harmonogram dostaw ma ściśle odpowiadać kończeniu się leasingu obecnie używanych samolotów modelu 737-800. Umowa ma zostać zawarta do końca czerwca 2022. Powinna obejmować także opcję na 30 dodatkowych samolotów.
Dzięki nowej umowie Boeing i Norwegian rozwiązały spór wynikający z opóźnienia dostaw samolotów modelu 787 i 737 MAX. Chociaż Norwegian oficjalnie anulował swoje poprzednie zamówienie na samoloty 737 MAX, Boeing nigdy nie usunął pozostałych 83 zamówionych 737-8 ze swojego portfela zamówień.
Norwegian zamierzają sfinansować zaległe saldo płatności przed dostawą nowych samolotów poprzez dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Znacząca część nowych maszyn ma być własnością linii, co zapewni zoptymalizowaną i zrównoważoną strukturę finansowania zakupu. W efekcie Norwegian zamierzają uzyskać zysk netto na poziomie 2 mld NOK.
Obecnie flota Norwegian składa się z 64 Boeingów 737-800 i trzech 737-8, z których większość jest leasingowana. Samoloty modelu 737 MAX są oszczędniejsze od 737-800 o kilkanaście procent.