Reklama
Reklama

Otto Aviation poinformował, że projektuje 19-miejscowy, zasilany wodorem samolot Celera 750L o zasięgu do 1000 Mm (ok. 1800 km). To powiększony Celera 500L, który jest obecnie testowany w locie. Nowy samolot ma być napędzany wodorowo-elektrycznym układem ZA600 dostarczanym przez ZeroAvia. ZA600 jest też traktowany jako alternatywa do silnika wysokoprężnego Red A03 używanego w prototypie 500L.

6-miejscowy samolot Celera 500L w locie testowym / Zdjęcie: Otto Aviation

6-miejscowy Celera 500L ma innowacyjną konstrukcję z przepływem laminarnym kadłuba. Ma ona zapewnić wyjątkowy zasięg – około 8300 km przy prędkości przelotowej 725 km/h. Otto Aviation pracuje też nad bezemisyjną wersją 500L, która ma być gotowa w 2027, dwa lata po rozpoczęciu eksploatacji komercyjnej samolotu z silnikiem wysokoprężnym.

ZeroAvia planuje na 2024 pierwsze loty 19-miejscowego dwusilnikowego samolotu Dornier 228 wyposażonego w układ napędowy ZA600 o mocy 600 kW. Obecnie dysponuje dwoma samolotami tego typu. Pracuje nad nimi w swoich zakładach w Kalifornii i Wielkiej Brytanii.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.