Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie dostaw Su-27SKM

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 05 grudnia 2009

Dostawa myśliwców Su-27SKM do Indonezji opóźni się o rok. Według strony indonezyjskiej, z przyczyn administracyjnych.

3 zamówione Su-27SKM miały zostać dostarczone w grudniu 2009 i styczniu 2010. Okazało się jednak, że nie dotrą przed październikiem 2010. Według szefa sztabu indonezyjskich wojsk lotniczych, wicemarszałka Imama Sufaata, przyczyną opóźnienia są względy administracyjne. Marszałek mówił o tym przy okazji powitania 1136 żołnierzy powracających z misji w Libanie.

Indonezja kupiła 2 Su-30MK i 2 Su-27SK w 2003. Kolejne 6 myśliwców - po 3 Su-30MK2 i Su-27SKM za 2,85 mld rupii (ok. 300 mln USD) Dżakarta zamówiła w 2007. 3 Su-30MK2 dotarły do Indonezji w grudniu 2008 i styczniu 2009. Trafiły one do 11. Eskadry w Makassar w Południowym Sulawezi.

Samoloty dla Indonezji produkowane są w KnAAPO w Komsomolsku nad Amurem. Niedawno przedstawiciele wytwórni poinformowali o przekazaniu 20 listopada ostatniej tegorocznej partii zmodernizowanych Su-27SM rosyjskim WWS. Zakłady zajmują się także serwisowaniem Su-27S(II) i modernizacją pokładowych Su-33. W sierpniu KnAAPO uzyskały zamówienie na 48 Su-35 dla WWS.

Indonezyjskie wojska lotnicze (TNI-AU) posiadają obecnie 228 samolotów różnego typu. Jednak tylko 94 z nich są w stanie zdatnym do lotu (41,7%). Pozostałe, w tym OV-10 Bronco i A-4 Skyhawk są już wyeksploatowane i przestarzałe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.