Kalifornijski start-up Overair poinformował, że wybrał Toray Composite Materials America na dostawcę materiałów kompozytowych do budowy prototypu samolotu eVTOL Butterfly. W szczególności chodzi o preimpregnaty z włóknami węglowymi T1100/3960. Zostały one specjalnie opracowane dla wysokowytrzymałych struktur lotniczych.
Konstrukcja samolotu eVTOL Butterfly oparta jest na opatentowanym układzie napędowym, opracowanym przez założyciela przedsiębiorstwa, Abe Karema. W jej skład wchodzą cztery duże, przechylne śmigła, które obracają się stosunkowo wolno w trybie zawisu, a jeszcze wolniej podczas lotu poziomego. Overair twierdzi, że ten całkowicie elektryczny system napędowy zmniejszy zużycie energii, zwiększy ładowność i pozwoli Butterfly wytwarzać znacznie mniej hałasu niż śmigłowce i inne pojazdy eVTOL.
Overair rozpoczął naziemne testy układu napędowego Butterfly w styczniu 2022. Przedsiębiorstwo spodziewa się, że prototyp samolotu wzniesie się w powietrze w 2023. Plan przewiduje ukończenie certyfikacji typu FAA Part 23 do końca 2025. Loty komercyjne Butterfly miałyby rozpocząć się w 2026.