Opracowany przez Ampaire z Kalifornii zmodyfikowany samolot Cessna Skymaster EEL z napędem hybrydowo-elektrycznym wykonał przelot z Los Angeles do Oshkosh w Wisconsin o długości 1880 mil (3025 km). Lot objął rekordowy etap pomiędzy Mojave w Kalifornii a Hays w Kansas o długości 1135 mil (1825 km). Odbył się on 21 lipca 2022.
Napęd hybrydowy pozwolił na zredukowanie zużycia paliwa o około 40% w stosunku do konwencjonalnego Skymastera. EEL to równoległa hybryda, składająca się z konwencjonalnego silnika spalinowego i niezależnego napędu elektrycznego.
Zanim EEL powróci do Kalifornii, przeleci większą odległość niż jakikolwiek inny samolot z napędem hybrydowym. Poleci na Hawaje i do Wielkiej Brytanii, gdzie ma wykonać loty demonstracyjne. Łącznie ma przelecieć ponad 15 000 mil (24 tys. km).
Ampaire powstała w 2016. Na bazie doświadczeń z Cessna Skymaster EEL zamierza wytwarzać zestawy do modyfikowania innych istniejących samolotów na napęd hybrydowo-elektryczny. Pierwszym produktem komercyjnym ma być 9-miejscowy samolot Eco Caravan. Jego prototyp powinien zostać oblatany jeszcze w 2022. Nowy napęd ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa aż o 70%.