Operator śmigłowcowy Bristow zamówił 5 samolotów eVTOL Alia 250 z opcją na 50 kolejnych. Nie podano szczegółów finansowych transakcji, w tym jej wartości i ewentualnej zaliczki.
6-miejscowy pojazd projektuje Beta Technologies z siedzibą w Vermont. Zamiast pasażerów może przewozić ładunek o masie 635 kg. Jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, a zasięg 400 km. Układ napędowy samolotu składa się z czterech wirników wytwarzających ciąg pionowy, które w przelocie ustawiają się wzdłuż belek kadłubowych, a także śmigła pchającego umieszczonego z tyłu kabiny pasażersko-towarowej. Rozpiętość skrzydeł Alia 250 wynosi ok. 15 m.
Alia 250 jest projektowany do celów cywilnych i wojskowych. Jego prototyp jest już testowany przez pilotów US Air Force, którzy od maja 2021 wykonują nim loty demonstracyjne. Certyfikacja cywilna i rozpoczęcie lotów komercyjnych są planowane na 2025.
Bristow z siedzibą w Houston zarządza światową flotą ponad 240 wiropłatów i świadczy różnorodne usługi lotnicze. Obsługuje głównie klientów z sektora ropy i gazu, ale wykonuje także loty czarterowe oraz usługi poszukiwawczo-ratownicze.