Na forum Armija-2022 w Moskwie Uralskie Zakłady Lotnictwa Cywilnego (UZGA) zaprezentowały model wersji transportowej turbośmigłowego regionalnego samolotu pasażerskiego TWRS-44 Ładoga. Samolot TWRS-44T różni się od wersji podstawowej m.in. wydłużonym o 4 metry kadłubem i rampą ładunkową w części ogonowej.
Maksymalna masa startowa TWRS-44T ma wynosić 18 500 kg. Jego prędkość przelotowa jest planowana na 500 km/h, a wysokość lotu na 9 km. Zużycie paliwa ma wynosić 470-500 kg/h. Przy maksymalnym obciążeniu samolot będzie potrzebował pasa startowego o długości 1500 m. Podobnie jak w przypadku wersji pasażerskiej, napęd TWRS-44T mają stanowić dwa silniki turbośmigłowe TW7-117ST-02 o mocy 2600 KM każdy, ze śmigłami AB-44.
Przyjęty pod koniec czerwca rozporządzeniem rządu Federacji Rosyjskiej kompleksowy program rozwoju rosyjskiej branży transportu lotniczego przewiduje budowę 140 samolotów pasażerskich TWRS-44 Ładoga w latach 2025–2030.