Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brazylia zleca budowę 2044 transporterów

Przemysł zbrojeniowy, 22 grudnia 2009

Brazylijskie ministerstwo obrony i Iveco Latin America podpisały porozumienie o dostawie 2044 transporterów opancerzonych VBTP-MR. Koszt umowy szacowany jest na równowartość 2,5 mld Euro.

Pełnowymiarowa makieta VBTP-MR, przedstawiona w czasie kwietniowych targów Latin America Aero & Defence (LAAD). Pierwszy prototyp powinien być gotowy wiosną przyszłego roku / Zdjęcie: Iveco

Brazylia wybrała transporter Iveco w przetargu, zakończonym w 2007. Prace projektowe i wdrożeniowe wykonuje włoska Iveco Defence Vehicles z Bolzano. Montaż pojazdów należy do zakładów Iveco w Brazylii.

Komponenty do pierwszych pojazdów będą importowane. Docelowo jednak 60% elementów ma powstawać w Brazylii, w tym silniki - w lokalnych zakładach Fiata (dodajmy, że Iveco jest częścią grupy Fiata). Łącznie w budowę VBTP-MR będzie zaangażowanych bezpośrednio ok. 100 miejscowych zakładów oraz kilka razy więcej, jako poddostawcy komponentów i materiałów.

Pierwszy prototyp powinien być gotowy przed połową 2010. W ciągu kilkunastu miesięcy zostanie dokończonych kolejnych 16 testowych transporterów. Pierwsze egzemplarze seryjne mają opuścić zakłady w 2012, a budowa ponad dwóch tysięcy transporterów powinna zakończyć się w 2030.

Wóz w układzie 6x6 będzie miał masę ok. 17,5 t. Możliwe jest jej przekroczenie, np. przez dodanie cięższego uzbrojenia lub dodatkowego pancerza, jednak pojazd utraci wtedy możliwość pływania.

Turbodiesel Iveco Cursor 9 o mocy 383 KM powinien zapewnić mobilność, porównywalną z innymi nowoczesnymi transporterami. Przeznaczony jest do przewozu 11 żołnierzy.

Jego standardowym uzbrojeniem będzie zdalnie sterowany moduł uzbrojenia z km i wkm kalibru do 12,7 mm lub granatnikiem automatycznym kalibru 40 mm. Włosi zaproponowali również cięższy wariant z działkiem kalibru 30 mm i ppk.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.