Francuska Direction Générale de l'Armement (DGA, Agencja ds. zamówień uzbrojenia) poinformowała, że 30 sierpnia 2022 zamówiła w przedsiębiorstwie UNAC ostatnią partię 180 pojazdów Fardier z łącznie 300 zaplanowanych w ramach ustawy o programowaniu wojskowym na lata 2019–2025. Wraz z nimi zakupiono pozostałych 100 zplanowanych 172 przyczep. Kontrakt o łącznej wartości 44 mln EUR (214 mln PLN) obejmuje również 10-letnie wsparcie producenta.
Fardier to mały ważący 2 t, kompaktowy pojazd terenowy, przystosowany do transportu drogą powietrzną, w tym w ładowniach samolotów (C-130 Hercules i A400M Atlas) lub na podwiesiu śmigłowców (H225M Caracali NH90). Przeznaczony jest dla wojsk powietrznodesantowych i wojsk specjalnych. Może być desantowany z powietrza i dzięki temu umożliwia szybkie rozmieszczenie żołnierzy wraz z wyposażeniem indywidualnym.
Według producenta odznacza się on dużą dzielnością terenową i może przemieszczać się w terenie niedostępnych dla innych pojazdów z układem jezdnym 4x4. Ma być również niezawodny, ponieważ nie ma żadnego układu elektronicznego, aby uniknąć trudnych do usunięcia awarii podczas działania w terenie.
Pojazd może holować 120-mm moździerz albo przewozić kilka dużych ładunków (ważących nie więcej niż 350 kg) na przyczepie. Umożliwia również szybką ewakuację poszkodowanego na noszach zamontowanych na przyczepie.
Pierwsze 2 Fardiery dostarczono Armée de terre (wojskom lądowym) 19 kwietnia 2022. Są też używane podczas MANTICORE 2022, wspólnych ćwiczeń z Dowództwem Wojsk Specjalnych, 11. Brygadą Spadochronową i 4. Brygadą Aeromobilną, które odbywają się od 16 września do 7 października. 8 kolejnych Fardierów ma zostać dostarczonych jeszcze w tym roku. Dostawy potrwają do 2027.