Royal Canadian Navy przyjęła do służby arktyczny okręt patrolowy HMCS Margaret Brooke (AOPV 431) – drugą jednostkę typu Harry DeWolf. Okręt zwiększy możliwości kanadyjskiej marynarki wojennej w ochronie suwerenności w wyłącznej strefie ekonomicznej i konfrontacji z przyszłymi zagrożeniami na wodach Arktyki.
Oficjalnie budowa HMCS Margaret Brooke rozpoczęła się 29 maja 2017, kiedy położono stępkę pod okręt. Jednostka została zwodowana 10 listopada 2019, a 15 lipca 2021 przekazana marynarce. Za jej budowę odpowiadała stocznia Irving Shipbuilding w Halifax.
– Dzisiejsza ceremonia jest prawdziwym zwieńczeniem wysiłków i poświęcenia, jakie załoga naszego okrętu włożyła aż do dzisiaj. Przyjęcie do służby jednostki jest symbolem. Chociaż przez wiele miesięcy niestrudzenie pracowaliśmy, w tym w ramach operacji Nanook i Lentus, dzisiejsza ceremonia jest niewzykle ważna, ponieważ na HMCS Margaret Booke umieszczony został proporzec RCN. W ten sposób przywitaliśmy go w składzie floty. Dla wszystkich marynarzy, którzy służą na pokładzie okrętu, jest to dzień ekscytujący i pełen emocji – powiedziała dowódca okrętu kmdr por. Nicole Robicaud.
Kanadyjczycy zamierzają przyjąć do służby 6 okrętów tego typu. Rozważany jest też zakup dwóch zmodyfikowanych jednostek dla straży wybrzeża. Okręty zostały zamówione dla RCN w ramach projektu Arctic and Offshore Patrol Ship (AOPS) wchodzącego w skład Narodowej Strategii Okrętownictwa. Dzięki realizacji projektu rocznie jest utrzymywanych tysiące miejsc pracy w Kanadzie. Jeden okręt – przyszły HMCS Max Bernays (AOPV 432) – przechodzi obecnie próby morskie, zaś 3 pozostałe jednostki są na różnych etapach budowy. Ich dostawy mają się zakończyć do 2025 (Stępka pod HMCS Max Bernays, 2018-12-07).