Koncern Pratt & Whitney Canada poinformował, że produkowane przez niego silniki PW206B, używane przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR) do napędu śmigłowców H135 P2+/P3, wylatały 200 000 godzin.
– Cieszymy się z solidnej współpracy z LPR od ponad dekady i aktywnie wspieramy ważne działania ratujące życie, które wykonują w całej Polsce. H135 był niezawodnym koniem roboczym dla ratowników medycznych od momentu jego wprowadzenia do użytku. W tym czasie wprowadziliśmy 3 wersje silnika PW206B [...], aby reagować w razie potrzeby na operacje o znaczeniu krytycznym – powiedział John Lewis, starszy dyrektor ds. programów klienckich w Pratt & Whitney Canada.
– Bardzo doceniamy niezawodność silników Pratt & Whitney Canada, a także polegamy na tym, że producent pomoże nam postępować zgodnie z najlepszymi praktykami obsługowymi i czerpać największą wartość z naszych aktywów lotniczych. Pracowaliśmy również z Pratt & Whitney Canada od października 2021 nad programem Fleet Enhancement Program (FEP), w ramach którego zainstalujemy 48 nowych silników PW206B2 i B3 w naszych śmigłowcach – z liczby tej 25 zostało już zainstalowanych – dodał Wojciech Woźniczka, pełnomocnik dyrektora ds. zarządzania kluczowymi projektami w LPR (Nowa baza LPR w Małopolsce, 2022-07-13).
Flota śmigłowców LPR liczy 23 H135 P2i, napędzane silnikami Pratt & Whitney Canada PW206B2 i 4 H135 P3, napędzane silnikami PW206B3 (100 tys. h nalotu EC 135 LPR, 2022-04-22).