Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Biopaliwo Shell dla Ryanair

Lotnictwo cywilne, Nowe technologie, Transport lotniczy, 02 grudnia 2022

Ryanair, największa europejska linia lotnicza, oraz globalny koncern energetyczny Shell podpisały wczoraj, 1 grudnia 2022, protokół ustaleń (MOU), którego celem jest zwiększenie dostaw zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) na ponad 200 lotniskach Ryanair w całej Europie, ze szczególnym uwzględnieniem dostaw SAF w największych bazach linii, takich jak Dublin i Londyn-Stansted.

Umowa z Shell daje Ryanair potencjalny dostęp do 360 tys. t biopaliwa w latach 2025-2030 / Zdjęcie: Ryanair

SAF jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym dekarbonizację lotnictwa, ale obecnie stanowi jedynie niewielki ułamek światowego zużycia paliwa lotniczego. Umowa z Shell daje Ryanair potencjalny dostęp do 360 tys. t SAF w latach 2025-2030, co pozwoli zaoszczędzić około 900 tys. t emisji CO2 (co odpowiada ponad 70 000 lotów z Dublina do Mediolanu). SAF objęty niniejszym protokołem ustaleń może być potencjalnie produkowany przy użyciu wielu różnych technologii i z szerokiego zakresu zrównoważonych surowców.

Umowa ta, podpisana w Centrum Badań nad Zrównoważonym Lotnictwem w Trinity College w Dublinie,  gdzie obie strony zorganizowały Dzień Zrównoważonego Lotnictwa, dowodzi zaangażowania Ryanair i Shell we współpracę w zakresie inwestycji w paliwa dostawcze SAF. Ryanair wyznaczył sobie ambitne cele: 12,5% SAF do 2030 i zerową emisję netto do 2050 (Ryanair stawia na biopaliwo, 2022-04-20).

Przemawiając podczas Dnia Zrównoważonego Rozwoju Ryanair w TCD, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Thomas Fowler powiedział: SAF odgrywa kluczową rolę w naszej strategii Pathway to Net Zero, a także w naszym zobowiązaniu do osiągnięcia celu 12,5% SAF do 2030. Dzisiejsza umowa z Shell pomaga Ryanairowi zabezpieczyć dostęp do około 20% tego ambitnego celu. Shell jest kluczowym partnerem Ryanair w zakresie zrównoważonego rozwoju i z niecierpliwością czekamy na rozwój współpracy z Shell w miarę zrównoważonego rozwoju naszej Grupy, która do roku finansowego 2012 będzie przewozić 225 mln pasażerów rocznie.

Prezes Shell Aviation, Jan Toschka, dodał: To fantastyczne, że w oparciu o nasze dotychczasowe relacje z Ryanair możemy teraz przyjrzeć się temu, co możemy wspólnie osiągnąć w zakresie zrównoważonego rozwoju. To wstępne porozumienie pokazuje, że obie firmy uznają, że SAF jest kluczem do odblokowania przyszłości zero netto dla lotnictwa. Podzielamy tę samą ambicję, aby umożliwić pasażerom Ryanair latanie z niższą emisją dwutlenku węgla. Przywództwo i odważne działania są potrzebne, aby przyspieszyć dekarbonizację lotów, a dzisiejsze ogłoszenie jest tego doskonałym przykładem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.