FAU SibNIA prowadzi testy w locie skrzydeł optymalizowanych do samolotów szybkiego transportu regionalnego i lokalnego. Mają one latać z prędkością do 750 km/h. Drugi etap testów zakończył się w listopadzie 2022.
W testach wykorzystywany zmodyfikowany samolot L-29. Zamontowano w nim skrzydła z profilem laminarnym i zmienioną geometrią. Badania wykazały własności lepsze o 15-20% od samolotu ze skrzydłami podstawowymi.
Do budowy skrzydeł wykorzystano nowe technologie, w tym materiały kompozytowe. Badana jest też trwałość takich konstrukcji i ich odporność klimatyczna. W 2023 nowe technologie mają posłużyć też do budowy fragmentów kadłuba z kabiną pasażerską.
Na 2023 planowane są również prace nad udoskonaleniem demonstratora skrzydeł. Mają być w nich zainstalowane aktywne narzędzia kontroli przepływu. Tak zmodyfikowane skrzydła przejdą kolejne testy w locie. Uzyskane wyniki mają być podstawą do stworzenia projektów lekkich, szybkich samolotów transportu regionalnego.