W trwającym od czerwca 2022 postępowaniu US Army przyznała kontrakty o łącznej wartości 24,3 mln USD na budowę prototypów Common Tactical Truck (CTT). Otrzymały je Mack Defence, Navistar Defence, Oshkosh Defence oraz team Rheinmetall i GM Defense (co ciekawe, na liście zabrakło AM General współpracującego z włoskim Iveco Defence Vehicles). Każdy z oferentów ma zbudować prototypy trzech wariantów CTT: M915 Line Haul Tractor, M1088 Medium Tractor z Palletized Load System oraz Heavy Expanded Mobility Tactical Truck. Dostawcy mają przekazać też modele cyfrowe pojazdów.
W prowadzonym postępowaniu amerykańscy wojskowi chcą zorientować się, jakie możliwości daje współczesny samochodowy rynek komercyjny. Dla ostatecznego wyboru kluczowa ma być cena oferowanych pojazdów. US Army liczy na to, że program CTT przyniesie wyższy poziom standaryzacji taktycznych ciężarówek używanych przez tę formację. W pewnym stopniu ma przypominać masową budowę Liberty Truck, ciężkich ciężarówek produkowanych dla armii Stanów Zjednoczonych Ameryki podczas I wojny światowej.
Testy prototypów CTT mają rozpocząć się na początku 2024. Wyniki oceny powinny pojawić się w roku fiskalnym 2026. Wówczas ma zostać podjęta decyzja o rozpoczęciu przetargu na wstępną partię ciężarówek dla US Army. Ma ona obejmować 5,7 tys. pojazdów za ok. 5 mld USD.