Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ospreye znowu uziemione

Lotnictwo wojskowe, Logistyka, 05 lutego 2023

Po ustaleniu źródła problemów ze sprzęgłem Departament Obrony USA zdecydował się wstrzymać loty części przemiennopłatów V-22 Osprey różnych formacji sił zbrojnych. Po wielomiesięcznych badaniach okazało się, że przyczyną kłopotów z układem napędowym jest zespół tulei łączącej silnik z reduktorem śmigłowirnika. Jej stan pogarsza się z wiekiem, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie sprzęgła.

Loty przemiennopłatów MV-22 USMC będą w najbliższym czasie ograniczone. Część z nich wymaga natychmiastowej naprawy / Zdjęcie: USMC

Wcześniej loty V-22 były wstrzymane latem 2022 (Dowództwo AFSOC uziemiło CV-22 Osprey, 2022-08-18). Teraz uziemione zostały przemiennopłaty, w których czas pracy tulei przekroczył określony limit. Pozostałe V-22 mogą latać bez ograniczeń.

Pentagon nie ujawnił limitu godzin lotu, po przekroczeniu którego tuleje muszą zostać wymienione. Nie podał także, ile V-22 zostało uziemionych. Wiadomo, że wcześniej w przypadku problemów z tzw. twardym sprzęgłem wymieniano całe silniki i reduktory, co kosztowało miliony dolarów. Obecnie naprawy są wielokrotnie tańsze.

Opreye różnych odmian eksploatują trzy amerykańskie formacje. Według dostępnych informacji, USMC ma na stanie 296 MV-22. Z kolei Air Force Special Operations Command dysponuje 52 CV-22, a US Navy jest w trakcie odbierania 44 CMV-22, które mają wspierać grupy uderzeniowe lotniskowców.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.