Po ustaleniu źródła problemów ze sprzęgłem Departament Obrony USA zdecydował się wstrzymać loty części przemiennopłatów V-22 Osprey różnych formacji sił zbrojnych. Po wielomiesięcznych badaniach okazało się, że przyczyną kłopotów z układem napędowym jest zespół tulei łączącej silnik z reduktorem śmigłowirnika. Jej stan pogarsza się z wiekiem, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie sprzęgła.
Wcześniej loty V-22 były wstrzymane latem 2022 (Dowództwo AFSOC uziemiło CV-22 Osprey, 2022-08-18). Teraz uziemione zostały przemiennopłaty, w których czas pracy tulei przekroczył określony limit. Pozostałe V-22 mogą latać bez ograniczeń.
Pentagon nie ujawnił limitu godzin lotu, po przekroczeniu którego tuleje muszą zostać wymienione. Nie podał także, ile V-22 zostało uziemionych. Wiadomo, że wcześniej w przypadku problemów z tzw. twardym sprzęgłem wymieniano całe silniki i reduktory, co kosztowało miliony dolarów. Obecnie naprawy są wielokrotnie tańsze.
Opreye różnych odmian eksploatują trzy amerykańskie formacje. Według dostępnych informacji, USMC ma na stanie 296 MV-22. Z kolei Air Force Special Operations Command dysponuje 52 CV-22, a US Navy jest w trakcie odbierania 44 CMV-22, które mają wspierać grupy uderzeniowe lotniskowców.