Zarząd Grupy Lufthansa postanowił zakupić nowe samoloty szerokokadłubowe. Transakcja, wartości ok. 7,5 mld USD (33,5 mld zł), według cen katalogowych, ma obejmować 10 Airbusów A350-1000, 5 A350-900 i 7 Boeingów 787-9 Dreamliner. Zamówienia zostały zatwierdzone wczoraj, 2 marca 2023, przez radę nadzorczą spółki macierzystej Deutsche Lufthansa AG. Samoloty mają zostaną dostarczone od połowy bieżącej dekady.
A350-1000 będzie nowym modelem we flocie Grupy Lufthansa i będzie eksploatowany przede wszystkim na rynkach o premium. Z tego powodu wszystkie A350-1000 będą wyposażone w kabinę klasy pierwszej.
Lufthansa eksploatuje już 21 A350-900. Portfel zamówień, wraz z najnowszą transakcją, obejmuje kolejne 33 samoloty tego modelu. Oprócz tego Grupa Lufthansa ma 3 Boeingi 787-9, a zamówienia, łącznie z najnowszym , obejmują 36 kolejnych. Grupa prowadzi również negocjacje w sprawie nabycia kolejnych samolotów dalekiego zasięgu, które mogłyby zostać udostępnione w krótszym czasie.
Uwzględniając najnowsze zamówienia, w ciągu kilku następnych lat Grupa Lufthansa odbierze 108 samolotów dalekiego zasięgu, takich jak A350-1000, A350-900, Boeing 787-9 i Boeing 777-9. Zastąpią one starsze typy, które w perspektywie średnioterminowej zostaną wycofane z eksploatacji. Będą to: czterosilnikowe Boeingi 747-400, Airbusy A340-600 i Airbusy A340-300 oraz dwusilnikowe Airbusy A330-200, Boeingi 777-200 i Boeingi 767-300. Spowoduje to zmniejszenie udziału samolotów czterosilnikowych we flocie Grupy Lufthansa do mniej niż 15%. Przed pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 stanowiły one ok. 50% floty grupy (Lufthansa Group zamówiła 24 tys. foteli Recaro, 2022-11-11).
Oprócz umowy w sprawie zakupu nowych samolotów, Airbus i Lufthansa podpisały porozumienie na rzecz dalszego współpracy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i przyszłych technologii. Przewiduje ono zintensyfikowane wykorzystanie zrównoważonych paliw lotniczych, dalszą optymalizację operacji w powietrzu poprzez wydajniejsze zarządzanie lotami oraz badania nad wykorzystaniem wodoru.