Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Finał II edycji konkursu PLL LOT

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Nowe technologie, Transport lotniczy, 20 marca 2023

Polskie Linie Lotnicze LOT po raz drugi raz zaprosiły do udziału w zmaganiach absolwentów wszystkich uczelni publicznych i niepublicznych studiów I oraz II stopnia, a także studiów podyplomowych. Konkurs skierowany był do autorów prac, których tematyka obejmowała  zagadnienia związane z lotnictwem pasażerskim oraz cargo. Prace można było zgłaszać do końca września 2022. Gala wręczenia nagród odbyła się 17 marca 2023.

/ Zdjęcie: PLL LOT

Kapituła konkursu składała się z przedstawicieli uczelni wyższych: Akademii Leona Koźmińskiego, Politechniki Białostockiej, Politechniki Poznańskiej, Politechniki Rzeszowskiej, Politechniki Warszawskiej, Szkoły Głównej Handlowej, Uczelni Łazarskiego, Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Wrocławskiego, Wojskowej Akademii Technicznej oraz Wyższej Szkoły Bankowej.

Eksperci oceniali poziom prac konkursowych m.in. pod kątem oryginalności, stopnia trudności podejmowanej tematyki zagadnień ekologii, innowacji i digitalizacji biznesu lotniczego, a także poprawności zastosowanych metod badawczych. Dla kapituły ważna była również aktualność podejmowanej problematyki, w tym uwzględnienie bieżącej sytuacji w branży lotniczej oraz możliwość zastosowania wyników pracy w praktyce biznesowej.

W tym roku bezkonkurencyjna okazała się Politechnika Rzeszowska – to właśnie studenci tej uczelni otrzymali dwie główne nagrody, a promotorem obu opracowań był prof. Andrzej Majka. Zwyciężczynią w kategorii prac magisterskich została Aleksandra Pasik, z pracą Concept of curved precision approach based on GLS and its influence on flight and airspace efficiency (Koncepcja precyzyjnego podejścia po łuku w oparciu o GLS oraz jej wpływ na efektywność lotu i przestrzeni powietrznej).

Jak uzasadniła kapituła, praca spełniła najwyższe standardy pod względem merytoryki i jakości przeprowadzonych badań. Skupiła się także na rozwiązaniach problemu niekorzystnego oddziaływania na środowisko faz startu i lądowania samolotów. Autorka opracowała projekt dotyczący ukształtowanie trajektorii lotu w fazie podejścia końcowego, co – jak udowodniła – ma wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję emisji.

W kategorii prac inżynierskich najlepszy okazał się Dawid Wirtek, z pracą Analiza możliwości poprawy charakterystyk operacyjnych samolotu w fazie podejścia do lądowania. Opracowanie spełniło najwyższe standardy jakościowe oraz skupiło się na niezwykle istotnej kwestii dotyczącej efektywności operacji lotniczych. Wpisało się też w jedno z priorytetowych działań dla rozwoju branży lotniczej – zmniejszenie jej wpływu na środowisko naturalne.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.